Lorand Balint, Leo Burnett: Sunt printre cei care au reusit sa faca in viata ceea ce le place

Sambata, 29 Iunie 2013, ora 00:00
2209 citiri
Lorand Balint, Leo Burnett: Sunt printre cei care au reusit sa faca in viata ceea ce le place

Lorand Balint este, din luna mai, noul Managing Director Leo Burnett. Acesta este doar inca un pas in cariera si o piesa din "evantaiul de oportunitati", spune directorul. Are planuri mari pentru viitorul companiei sale, dar nu uita in niciun moment nici de viitorul carierei sale.

"Pe viitor as putea prelua un alt birou Leo Burnett, as putea creste pe o pozitie regionala in agentie, as putea sa ma intorc pe account management si sa ma concentrez pe un client mare, (...), sau sa merg pe partea de profesorat, sa fiu antreprenor si sa-mi cresc propriul business", spune Balint.

A studiat in tari precum Canada, sau Marea Britanie si de-a lungul timpului au fost presiuni foarte mari pentru relocarea sa in Londra, Varsovia, Moscova sau chiar si Frankfurt. "Toata lumea se intreba ce cauta un global account director in Bucuresti (...). Am ramas in Romania pentru ca mi-a placut ritmul de viata, numarul proiectelor de aici, frumusetea lor aparte", declara acesta, intr-un interviu acordat Business24.

Desi numarul responsabilitatilor au devenit din ce in ce mai mari, putinul timp liber ramas il dedica familiei, calatoriilor si cartilor. Chiar si asa, se considera unul din norocosii care au resit sa faca in ciata ceea ce le place, astfel incat "nivelul de energie este permanent foarte ridicat".

Ati declarat ca va veti concentra pe dezvoltarea businessului si new business. Ce inseamna mai exact "new business" pentru Leo Burnett?

Avem in vedere pe viitor trei directii importante de dezvoltare. O prima directie de new business va veni chiar dinspre portofoliul de clienti existenti. Cand am venit in Leo Burnett am inceput sa lucrez pe conturile P&G Bonux si Elite. Pentru ambele conturi am reusit in timp sa ajungem partenerii lor globali si Romania sa joace un rol important - mult peste ceea ce se asteapta de obicei de la o agentie.

Ne propunem sa fim cat mai proactivi si sa avem abordari destepte, sa identificam oportunitati noi de comunicare, dar bugete care astazi nu ne sunt accesibile. Piata internationala este o alta directie pe care ne vom concentra activitatea, o piata unde astazi avem deja proiecte in derulate in tari precum UK, Olanda sau Belgia.

Cea de-a treia zona de new business se orienteaza pe clientii B2B unde avem o expertiza deosebita, dovedita cel mai bine de modul in care am construit brandul Leo Burnett Romania si unde avem knowhow relevant prin divizia de B2B a Leo Burnett (Leo Burnett Business).

Ati preluat functia de Managing Director din luna mai deja, si presupun ca v-ati facut deja o idee despre provocarile care va asteapta in aceasta noua functie. Care ar fi acestea?

Suntem un business de oameni si cea mai mare provocare este sa avem oamenii potriviti, cu mindset-ul potrivit, intr-un sistem corect, astfel incat sa facem fata provocarilor unei lumi intr-o schimbare continua. Primele doua luni le-am investit aproape in totalitate pe zona aceasta, astfel incat in momentul in care ma uit in ochii unui client actual sau potential sa pot sa-i zic ca avem cele mai bune resurse pentru ceea ce ne-am propus sa facem. Mai am vreo 30 de ani de cariera si stiu ca trebuie sa livram de fiecare data daca vreau ca oamenii sa stie ca se pot baza pe mine.

Cum ati caracteriza piata de publicitate, in 2013, in Romania? Cum arata, din punct de vedere al cifrelor, acest an pentru Leo Burnett?

Eu compar piata din Romania cu judetul Vaslui - astazi suntem judetul Vaslui al Europei. Vasluiul inteleg ca are acum doua semafoare, avem si noi doua autostrazi. Echipa de aur de fotbal a Vasluiului a ajuns pe primele locuri (dar nu pe 1), la fel si echipa Romaniei. Ma gandesc ca vasluienii stiu de vreun actor faimos de-al lor, asa cum numai noi stim de Marcel Iures (si ne mandrim pe buna dreptate cu el).

Depinde de noi daca vrem sa ramanem Vaslui sau vrem sa devenim Clujul, Brasovul Europei - un loc unde se intampla lucruri, de care se intereseaza toata lumea. Astazi un leader regional se intreaba daca vanzarile in Romania merg sau nu tot atat de des ca si bucuresteanul care-si schimba mixul de marketing pentru ca piata din Vaslui nu raspunde cum trebuie.

In cadrul Leo Burnett ati ocupat, pe rand, pozitii de Regional Communications Manager Balkans, Regional Communications Manager Europe, Global Communications Manager, Regional Communications Sub-Saharian Africa, Group Communications Director Balkans, Head of Brand Communication, Global Communications Director, Chief Digital Officer si nu numai. Aveti o cariera in continua expansiune, care ar mai putea fi urmatorul pas?

Eu cred in teoria evantaiului de oportunitati: pe viitor as putea prelua un alt birou Leo Burnett, as putea creste pe o pozitie regionala in agentie, as putea sa ma intorc pe account management si sa ma concentrez pe un client mare, cum ar fi Orange / P&G, sau sa merg pe partea de profesorat, sa fiu antreprenor si sa-mi cresc propriul business.

Sunteti, in acelasi timp si profesor asociat la MBA-ul Romano-Canadian si partener al Platypus Group, o organizatie din domeniul educatiei. Cat timp va mai ramane pentru dumneavoastra, personal? Cum il ocupati?

Sunt printre cei care au reusit sa faca in viata ceea ce le place, astfel incat nivelul de energie este permanent foarte ridicat. Timpul meu: familia, calatoriile, cititul (cand m-am prins ca sunt o multime de tineri care ma urmaresc pe Facebook am inceput sa postez ce mai citesc - daca eu apuc sa citesc 1-2 carti pe saptamana ar trebui si ei sa-si gaseasca resurse). Avem un caine Terranova senzational, o pisica si un iepure. Fac, insa, mai putin sport in ultima vreme fata de cat mi-as dori si asta, in special, pentru ca imi plac sporturile in echipa si mai greu sa ne potrivim ca program.

Ati studiat la foarte multe scoli, majoritatea in strainatate. De ce nu ati ramas in Canada sau in Marea Britanie si ce v-a atras sa va dezvoltati cariera inapoi in tara?

De-a lungul timpului au fost presiuni foarte mari sa ma mut in Londra, Varsovia, Moscova, Frankfurt. Toata lumea se intreba ce cauta un global account director in Bucuresti (revenind la paralela cu Vaslui-ul: ce cauta un leader national localizat in Vaslui ?!). Am ramas in Romania pentru ca mi-a placut ritmul de viata, numarul proiectelor de aici, frumusetea lor aparte. Oportunitatile la nivelul anilor 2005-2008 au fost extraordinare pentru tinerii Romaniei.

Stefan Iordache, seful operational al grupului Leo Burnett, a vorbit foarte frumos despre dumneavoastra numindu-va "Boti". De la ce vine acest nume?

Eram foarte foarte mic cand au inceput sa-mi zica asa si este doar o mana de oameni care stie de ce. Si o sa las misterul sa pluteasca in aer. Precizez ca nu vine de la Bacico (vitelus pe maghiara.

#Lorand Balint Leo Burnett, #managing director Leo Burnett, #planuri Leo Burnett , #Omul de afaceri