Personal branding, cu Vlad Dutescu: Ce mesaj transmiti celor din jur?

Sambata, 18 Februarie 2012, ora 00:00
3032 citiri
Personal branding, cu Vlad Dutescu: Ce mesaj transmiti celor din jur?

Brandul personal este o miza uriasa, iar investitia ta in acest sens nu trebuie sa fie una neglijabila. Pentru a-ti construi imaginea in ochii celorlalti, ai nevoie de cel putin un an de munca si pana la 30% din veniturile tale, sustine Vlad Dutescu, General Manager Sandler Training.

Pentru brandingul tau personal pot munci si un coach, si un PR si un specialist in branding, insa contributia ta isi spune cuvantul, intotdeauna. Trebuie sa iti dai seama la ce esti bun si sa te concentrezi pe asta, trebuie sa fii activ in comunitate si, nu in ultimul rand, sa fii mereu constient care e scopul pe care il urmaresti, sustine trainerul.

Ce inseamna "personal branding", cum se poate dezvolta si care sunt beneficiile sale pentru un om de afaceri sunt intrebarile in fata carora Vlad Dutescu a raspuns, intr-un interviu acordat Business 24.

Ce inseamna, mai exact, conceptul de personal branding?

Conceptul de personal branding este in primul rand despre "ceea ce diferentiaza o persoana, ceea ce o face unica si relevanta pentru publicul tinta". Este, de asemenea, despre "perceptia pe care si-o formeaza ceilalti despre fiecare dintre noi", si "depre atributele pe care ni le aloca".

De aceea este important sa se creeze o imagine concentrata si focusata, si sa nu fie ceva larg si imprecis. Sa existe consecventa in ceea ce face si in mesajele pe care le transmite despre sine. Altfel exista riscul de a se pierde intre cei care fac sau se pricep la prea multe.

Exista cursuri de personal branding la care pot participa si oamenii de afaceri?

Exista coach, exista specialisti in branding, si exista specialisti in PR. Sunt mentori si specialisti in stil (haine, coafura, machiaj, comportament). Din pacate nu exista o scoala care sa le imbine unitar pe toate.

Practic o persoana care se preocupa sa-si construiasca un brand personal, sau sa faca un re-branding are nevoie de un "integrator" care sa o ajute pentru urmatoarele aspecte: stil, atitudine, abilitati, comportamente, competente, profesie, sanatate si stil de viata, networking si prezenta media.

Dar ca sa ajungi acolo unde vrei trebuie sa stii unde esti si, mai ales, unde vrei sa ajungi. In plus, trebuie sa ai niste obiective personale si profesionale clare si un plan de actiune bine definit.

In functie de unde este acum persoana si de unde vrea sa ajunga, experienta noastra spune ca este nevoie de un buget de 10-30% din venituri si de o perioada de minim un an de zile de lucru intens in formarea sau transformarea unei persoane.

Numiti trei beneficii majore care reies din constructia de brand personal

Brandul personal ajuta in cariera si in viata personala in egala masura, pentru ca ne place sau nu, ne vindem prin tot ceea ce facem.

Ceea ce punem noi la bataie sunt lucruri esentiale: timpul nostru, ideile noastre, competentele noastre, emotiile noastre, sanatatea noastra, relatiile noastre. Toate acestea creaza valoarea ego-ului personal, si se intorc sub forma respectului de sine, a increderii in sine, a sigurantei de sine, a imaginii de sine. Si ne asigura nivelul de realizare personal, de urma pe care o lasam in aceasta lume.

Fiecare dintre noi ar trebui sa se intrebe: "Care e scopul meu pe aceasta lume, in aceasta viata?", "Ce doresc sa ofer?" si "Ce doresc sa obtin?". Poti fi un fir de nisip, sau un nume scris in piatra.

Cele trei beneficii majore sunt sase: respectul de sine, relatiile (familia, prietenii, echipa, partenerii), banii, statul (recunoasterea celorlati), atingerea scopului, si contributia adusa.

In privinta oamenilor de afaceri, carora brandul companiei sau cel personal le poate rotunji veniturile, pot lasa pe mana pr-ului brandul personal?

PRul este o componenta importanta in brandingul presonal. Pentru ca daca lumea nu te stie, degeaba esti fenomenal. Iar daca platesti ca lumea sa te stie, inseamna ca de fapt nu ai numic de spus, in mod special, si atunci o faci degeaba. In plus, niciodata nu se poate separa viata personala de cea

profesionala. Ele se influenteaza si afecteaza reciproc.

Numiti trei tactici simple de personal branding pe care le poate folosi un om de afaceri

Prima este sa isi dea seama la ce este cel mai bun si sa faca doar asta.

A doua tactica este sa fie un membru activ al comunitatii din care face parte.

A treia este sa se gandeasca in permanenta cu smerenie la punctul din care a pornit si la punctul in care vrea sa ajunga.

Oamenii de afaceri pierd enorm fie din cauza ca pierd contactul cu realitatea si bunul simt, fie pentru ca nu pot transpune ambitia si determinarea lor in planuri de actiune concrete.

Cat inseamna prezenta in mediul online in construirea brandului personal pentru un om de afaceri?

La ora aceasta daca nu esti in mediul online nu existi. Si daca nu existi nu ai cum sa ai un brand personal. "Ambalajul" si "vizibilitatea" sunt cele care fac "vanzarea".

Continutul sau esenta este relativ similara: 2 ochi, o gura, 2 maini, un cap, acelasi numar de neuroni... Desigur ca e putin exagerat, dar sunt situatii in care simplul nume, sau o poza creaza o perceptie ce este greu de modificat apoi. Si inexistenta in mediul online, spune multe.

La o analiza succinta a mediului de afaceri din Romania, credeti ca oamenii de business pun accentul pe conturarea unui brand personal, sau se

multumesc cu imaginea publica cu care sunt asociati?

Din pacate in multe situatii brandigul personal se rezuma la a fi vizibil, sau dimpotriva, la a fi invizibil.

Brandingul personal are foarte multe ingrediente care concura la "valoarea pe durata de viata" si poate cele mai elocvente exemple pot fi Nadia Comaneci, Gica Hagi, Adi Mutu, Ion Tiriac, Angela Gheorghiu, Cristian Tudor Popescu, Mircea Geoana, Adrian Severin. Fiecare este un brand puternic, care ne transmite un mesaj aparte. Intrebarea este daca tu ai un brand, si daca da, ce mesaj transmite lumii?

#brand personal, #personal branding cursuri, #Vlad Dutescu personal training , #Omul de afaceri