Brandurile europene de lux mizeaza pe piata din China

Sambata, 21 Iulie 2012, ora 10:23
1608 citiri
Brandurile europene de lux mizeaza pe piata din China

Vanzarile de bunuri de lux in China sunt inca la niveluri ridicate, majorand castigurile companiile europene precum Hermes sau Remy Cointreau si calmand temerile legate de faptul ca cererea s-ar putea diminua.

Producatorii europeni de lux au inceput sa devina din ce in ce mai dependenti de China, pe masura ce numarul consumatorilor europeni este in scadere. In aceste conditii, producatorii de lux sunt atenti la orice semnal care ar indica incetinirea celei de-a doua economii a lumii, potrivit Reuters.

Aceste temeri s-au diminuat marti, cand producatorul francez de bauturi alcoolice Remy Cointreau a depasit toate estimarile financiare, anuntand o crestere de 24,4% in vanzarile din primul semestru, generata de o crestere puternica in Asia si Statele Unite ale Americii.

In mod similar, Hermes a raportat o crestere de 13,4% in vanzarile inregistrate in cel de-al doilea trimestru, sustinuta de o crestere puternica in regiunea Asia - Pacific in afara de Japonia. Aceasta crestere a atins valoarea de 26,9%.

"Nu vedem nici o incetinire in China", a spus directorul executiv al companiei Hermes, Patrick Thomas.

32% din vanzarile Hermes se deruleaza in zona Asia - Pacific fara Japonia. Cresterile pe piata din Asia au compensat dezvoltarea mai lenta din Franta si Statele Unite ale Americii.

Piata de lux din regiunea Asia - Pacific, are cea mai mare crestere din lume. Pana in 2014 ar putea deveni a doua piata de lux ca marime din lume, dupa Europa, potrivit unui studiu efectuat de firma de consultanta Bain.

Cresterea economica a Chinei a incetinit pentru al saselea semestru consecutiv, avand cel mai lent ritm din ultimii trei ani.

Hermes a atras clientii din China prin faimoasele sale genti din piele si esarfe de matase imprimate, dar a ales sa valorifice si estetica asiatica.

Strategia de dezvoltare a companiei Hermes in China a inclus achizitia unui pachet de actiuni la Shang Xia, un brand de lux local infiintat in 2008, specializat in producerea de mobila din lemn negru si boluri de portelan.

Remy Cointreau a atras consumatorii bogati chinezi prin coniacul Louis XIII, care se vinde la un pret de 2.000 de euro pe sticla. Pentru Remy Cointreau, Asia este zona cu cele mai mari vanzari, respectiv 62% din vanzarile totale ale grupului.

Oficialii Remy Cointreau i-au asigurat pe analisti ca nivelul cererii pe piata din Asia a ramas la fel de ridicat. 38% din vanzarile acestui brand de lux provin din regiunea Asia - Pacific.

"Piata noastra din China nu a inregistrat nici o scadere. Exista un entuziasm constant al consumatorilor pentru produsele de lux", a spus Frederic Planz, director financiar contabil in cadrul Remy Cointreau. Cererile pentru coniacul Louis XIII sunt ridicate si in Japonia si Asia de Sud-Est.

Hermes si Remy Cointreau au raportat un nivel ridicat al cererii pe pietele europene de unde provin. Hermes a raportat o crestere puternica pe piata din Europa si si-a mentinut estimarile pentru 2012, dar a observat ca vanzarile in Franta au fost mai scazute la nivel trimestrial, iar productia unor bunuri din piele a fost impiedicata in mai de mai multe sarbatori publice.

Actiunile Remy Cointreau au crescut cu 4,7% joi, in timp ce actiunile Hermes au inregistrat un avans de 2,4%.

#branduri lux piata China, #Hermes vanzari China, #Remy Cointreau piata China , #Stil de viata