Designul meniurilor din restaurante influenteaza comanda clientilor - studiu

Vineri, 01 August 2014, ora 10:01
1330 citiri
Designul meniurilor din restaurante influenteaza comanda clientilor - studiu

Designul meniurilor restaurantelor si descrierea in detaliu a preparatelor culinare influenteaza comanda clientilor, acestia ajungand de multe ori sa isi cumpere mancare prea bogata in grasimi si nesanatoasa, se arata intr-un studiu recent al cercetatorilor americani.

"Ceea ce comanzi s-ar putea sa aiba o prea mica legatura cu ceea ce iti doresti si s-ar putea sa iti cumperi mancare in functie de designul meniului si descrierile din el", a declarat Brian Wansink, profesor care preda comportamentul consumului la Universitatea Cornell din Statele Unite ale Americii, citat de dailymail.co.uk, potrivit Mediafax.

Impreuna cu colegii lui, profesorul a ajuns la aceste concluzii dupa ce au analizat 217 meniuri si 300 de cine comandate.

In primul rand, designul meniului poate influenta consumatorii. Orice fel de mancare ce atrage atentia, de exemplu, cele scrise cu litere ingrosate, in relief sau colorate, ii face pe clienti sa comande acel produs mai repede decat pe cel de langa.

"Dar, in cele mai multe cazuri, aceste feluri de mancare sunt cel mai putin sanatoase", a declarat profesorul Wansink.

In al doilea rand, meniurile cu sortimente culinare descrise in detaliu se vand mult mai bine si ii fac pe consumatori sa creada ca au un gust mult mai bun. Un studiu anterior a aratat ca, atunci cand restaurantele decid sa schimbe numele produselor din meniu cu unele mai descriptive, acestea devin mai populare.

In momentul in care "fileul de peste" a devenit "fileu de peste suculent", "fasolea rosie cu orez" a devenit "fasole rosie cu orez cajun", vanzarile acestor produse a crescut cu 28%, iar clientii au afirmat ca sunt mult mai gustoase, chiar daca reteta era identica. De asemenea, clientii trebuiau sa plateasca cu 12% mai mult pe un astfel de fel de mancare.

"Cand vine vorba de ceea ce comanzi pentru cina, doua lucruri conteaza cel mai mult: ce vezi in meniu si ce gust iti imaginezi ca are", a adaugat profesorul Wansink.

Astfel, pentru a evita mancarea bogata in calorii, profesorul a spus ca exista doua intrebari care pot fi puse ospatarului. "Intreaba care sunt cele doua mancaruri ce primesc cele mai multe aprecieri si care este cel mai potrivit fel de mancare pentru cineva care isi doreste o cina lejera".

Studiul va fi publicat luna viitoare in International Journal of Hospitality Management. Un studiu publicat in luna mai a aratat ca persoanele care platesc mai mult pe mancarea de la restaurant considera ca aceasta este mult mai gustoasa decat cea care are un pret mai mic.

Persoanele care au platit 8 dolari in loc de 4 dolari pentru un platou rece s-au declarat in proportie de 11% mai incantati de mancarea pe care au servit-o fata de cei care au cumparat preparate mai ieftine.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#design meniuri, #meniuri restaurante, #design meniuri restaurante , #Stiri Lifestyle