Titanicul va disparea in 20-30 de ani din cauza bacteriilor

Luni, 16 Aprilie 2012, ora 17:11
Titanicul va disparea in 20-30 de ani din cauza bacteriilor

Titanicul va fi "mancat" de bacterii, iar in 20 sau 30 de ani nu va mai ramane nimic din Titanic, poate doar ceva rugin, anunta cercetatoarea canadiana Henrietta Mann, care a dedicat acestei chestiuni patru ani de studiu, informeaza AFP.

Marea expeditie stiintifica submarina din 1991 a permis aducerea la suprafata a unor excrescente stranii, unele dintre ele de dimensiunea unui om, care au aparut pe coca imensului pachebot. Henrietta Mann, biolog si geolog la Universitatea Dalhousie din Halifax (estul Canadei), a reusit sa obtina astfel de mostre de la Institutul Bedford de oceanografie si le-a studiat cu ajutorul unui microscop electronic.

Dna Mann a constatat ca acestea nu erau rezultatul unui proces chimic, cel care face fierul sa rugineasca, ci biologic, chiar daca produsul final seamana intrucatva ruginii clasice.

Miliarde de bacterii provenind de la circa 20 de specii - una dintre aceste specii, Halomanas Titanicae, fiind descoperita chiar de dna Mann - "mesteca" otelul si-l transforma in cristale de fier. Invizibile cu ochiul liber - masoara 1,6 micrometri - bacteriile se multiplica fara incetare. In 20-30 de ani, nu va mai ramane decat rugina, sustine ea.

Disparitia Titanicului va reprezenta, desigur, o pierdere pentru patrimoniul material al umanitatii, crede Henrietta Mann. Insa, in acelasi timp, cercetatoarea canadiana intrevede o speranta: toate resturile metalice pe care omul le arunca in mare, de la vechi platforme de explorare petroliere la cargouri, nu se vor transforma intr-un imens depozit de fier vechi. Bacteriile mancatoare de fier se vor ocupa de ele.

#Titanic vas, #bacterii Titanic, #Titanic expeditie , #Stiri Lifestyle