Argument in favoarea investitiilor in industria wellness

Marti, 25 Martie 2014, ora 12:03
8540 citiri
Argument in favoarea investitiilor in industria wellness
Oana Manole, spa consultant

Industria de wellness este un hot potato, care isi are sursele de dezvoltare in multe dintre trendurile actuale din economia globala. Pe romaneste, bea apa vie. Studiile economistilor, prezentate la Global Economic Symposium, arata ca serviciile wellness sunt direct influentate de mutatiile ce au loc la nivel macro si din asta deriva dinamica pozitiva a tot ce inseamna stare de bine.

In primul rand, sunt foarte multe amenintari la nivel mondial, climatul care se schimba, modificari sociale, somaj, saracie etc. Astfel, starea de bine, la nivel mental, psihic si fizic a devenit o nevoie acuta.

Incorporarea unui program de crestere a bunastarii indivizilor este semnul distinctiv al oricarei societati care se vrea progresista. In ultimii ani accentul a fost mutat de la bogatia materiale catre o bunastare la nivel mental, care are in centru valoarea umana, exact cea oferita de produsele si serviciile wellness.

Timpul prezent este caracterizat de viteza

Totul se intampla in timp real, lansarea unei cereri in timp real, primirea instant a ofertelor, intalniri Skype pe trei continente in acelasi timp, speed dating, fast food etc.

Acest lucru are un impact nemaipomenit asupra oragnismului, ducand la un stadiu de uzura mult mai mare decat cel al generatiilor anterioare in acelasi punct al existentei lor. Toti au nevoie sa ia pauze, sa respire iar spa-urile prin programele lor bine puse la punct ofera exact senzatia de incetinire si de timp de calitate de care e nevoie.

De asemenea, o alta caracteristica esentiala este complexitatea. Toate reperele anterioare s-au modificat, online-ul a facut ca piata sa fie extrem de dinamica si solicitanta, relatiile interumane se bazeaza mai putin pe intuitie si mai mult pe coduri deontologice, sociale si chiar familiale care sunt foarte complicate.

Ai nevoie de momente doar pentru tine

Daca iei o companie intreaga, toti CEO iti vor spune ca sunt stresati, ca nu mai inteleg lucrurile. Daca ajungi intr-o stare de oboseala cronica, evident nu poti sa iei decizii si sa urmezi un flux cognitiv corect.

Din nou, spa-urile sunt solutia salvatoare prin terapii destresante, ateliere de meditatie si orice altceva care ajuta la deconectare. Pentru multe companii programele spa pentru angajati sunt deja incluse in seria de beneficii.

De exemplu cand am deschis eforea spa at Hilton Baku, Azerbaijan clientii principali erau factorii de decizie din companiile petroliere. Toti aveau incluse in schema de beneficii abonamente spa consistente.

Oamenii trebuie sa arate bine

Ce alt megatrend avem? Bineinteles, dezvoltarea incredibila a platformelor de comunicare online. Inutil sa explic ce inseamna pentru industria de beauty transmiterea instant si continua a milioane de fotografii pe Instagram, Snapchat si Facebook. Oamenii trebuie sa arate bine, sa transmita ca au un mod de viata sanatos.

Traim intr-o era unde posibilul tau viitor sef poate afla totul despre tine imediat, doar din ce apare in postarile tale sau de pe site-urile unde esti conectat. Intimitatea este un concept pe cale sa devina extinct.

Nu e de mirare ca industria spa beneficiaza de pe urma acestui lucru pe de o parte, oferind sanctuarele ultime si pe de alta parte datorita asa numitului 'efect al frumusetii': cu cat ceea ce prezinti, imaginea pe care o construiesti in online este mai valoroasa din punct de vedere estetic, cu atat sansele tale cresc. Nu doar in mediul profesional ci si in social.

Azi nu mi-am propus sa demonstrez hotelierilor si investitorilor cu cat la suta ar creste valoarea pe piata a proprietatii lor prin adaugarea unei componente spa, nici sa arat cum se promoveaza o astfel de componenta.

Am vrut sa arat ce a declansat cererea si sa subliniez inca o data solutia. Sa incluzi serviciile de wellness in stilul de viata, alegand ce anume ti se potriveste dintr-o industrie extrem de generoasa in produse, a devenit o prioritate.

Industria de wellness, lozul castigator

Desi exista previziuni in ceea ce priveste trendurile globale, previziuni ce se bazeaza pe patternuri culturale, pe traditie, pe situatiile politice, sociale sau economice, piata este una in miscare si lucrurile pot fi presupuse pana la un anumit punct.

Un lucru e cert, cu cat mai multe fluctuatii cu atat mai multa nevoie de relaxare si stare de bine si este exact situarea la confluenta trendurilor globale cea care face ca industria de wellness sa fi tras un loz castigator.

Articol semnat de Oana Manole, spa consultant.

Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul. www.spador.ro

#Oana Manole Spa, #industrie spa, #Romania Spa , #Stiri Lifestyle