Un nou pas catre Marte: NASA a lansat sonda spatiala Maven

Marti, 19 Noiembrie 2013, ora 09:27
Un nou pas catre Marte: NASA a lansat sonda spatiala Maven
Sonda spatiala Maven Sursa: NASA

NASA a lansat luni sonda spatiala Maven (Mars Atmosphere and Volatile EvolutioN), care va studia si analiza straturile superioare ale atmosferei planetei Marte.

Racheta Atlas V care transporta sonda Maven a fost lansata luni, la ora 18.28 GMT (20.28, ora Romaniei), de la baza aeriana Cape Canaveral din statul american Florida.

Sonda are o greutate de 2,5 tone si urma sa se separe de cea de-a doua treapta a rachetei la 52 de minute dupa lansare, 15 minute mai tarziu fiind prevazuta desfasurarea antenei solare a sondei. Efectuarea corecta a celor doua operatiuni inseamna ca lansarea a fost reusita.

Maven va studia atmosfera inalta si ionosfera planetei Marte, dar si interactiunile cu Soarele si vanturile solare.

"Misiunea Maven este un pas important in rezolvarea enigmei privind mediul inconjurator din trecutul si prezentul lui Marte", a declarat John Grunsfeld, administrator adjunct al NASA.

Misiunea va costa 671 de milioane de dolari. Sonda urmeaza sa fie plasata pe orbita planetei Marte peste aproximativ zece luni, la 22 septembrie 2014.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie