Cel mai mare retailer online din China, Alibaba Group Holding Ltd, a depasit recordul de anul trecut cu ocazia Zilei Celibatarilor, sarbatorita in China la 11 noiembrie, inregistrand vineri vanzari de 168,269 miliarde de yuani (25,4 miliarde de dolari), in crestere cu 42,6% fata de nivelul din 2016.
Conform datelor provizorii, au fost facute peste 800 de milioane de comenzi, majoritatea (90%) prin intermediul telefoanelor mobile. Din totalul achizitiilor, 40% apartin brandurilor internationale, transmit EFE si Reuters.
Desi majoritatea achizitiilor au fost efectuate in China, au existat tranzactii in 225 de tari.
Alibaba, care a lansat in 2009 Ziua Celibatarilor, este prezenta in multe state datorita platformei sale AliExpress.
Obiectivul Alibaba la cea de-a noua editie a Zilei Celibatarilor era sa-si depaseasca recordul de anul trecut, iar compania a avut nevoie de doar 13 ore pentru a atinge vanzarile record din 2016, de 17,73 miliarde de dolari.
Miliardarul Jack Ma a dat lovitura de Ziua Celibatarilor. Un nou record de vanzari
La Ziua Celibatarilor au participat anul acesta 140.000 de branduri (din care 60.000 internationale) cu peste 15 milioane de produse.
"Suntem foarte incantati sa vedem cum evenimentul a fost si anul acesta un succes. Cifrele nu sunt atat de importante pentru noi, incercam sa facem un compromis intre stilurile de viata ale clientilor si schimbarea obiceiurilor lor de cumparaturi", a afirmat seful Alibaba, Daniel Zhang.
"Acesta este un eveniment important pentru China si pentru economia tarii. De Ziua Celibatarilor, shoppingul este un sport, este distractie", a afirmat Joseph Tsai, cofondator si vicepresedinte al Alibaba.
China sarbatoreste in fiecare an la 11 noiembrie Ziua Celibatarilor, care a devenit totodata si cea mai importanta zi de cumparaturi online, un fel de replica combinata la Black Friday si Cyber Monday.
In China, legatura dintre oamenii singuri si aceasta zi de 11 noiembrie (11.11) este data de cifra "1", care face trimitere la singuratate, iar sarbatoarea este un fel de replica la adresa Valentine's Day.
Burlacii chinezi obisnuiesc sa organizeze petreceri in aceasta zi, pretext folosit pentru a-si cauta un partener sau o partenera. Alti retaileri au inceput sa extinda conceptul in Hong Kong si Taiwan. ...citeste mai departe despre "Vanzari de 25 de miliarde de dolari la Ziua Celibatarilor, opusul Valentine's Day si evenimentul de shopping al Chinei" pe Ziare.com