Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Parfumul, de la accesoriu chic pana la pasiune costisitoare

Parfumul, de la accesoriu chic pana la pasiune costisitoare


"Nu ai nevoie de geniu, doar de multa indemanare, talent si putin bun gust", era crezul pe care se baza creatoarea de moda pariziana Coco Chanel. Aceasta a respectat cu sfiintenie, de-a lungul anilor, formula succesului amintita si a folosit-o inclusiv cand a inceput sa produca parfumuri.

Gama de parfumuri marca Coco Chanel a fost lansata in colaborare cu unii dintre cei mai importanti experti din domeniu. Primul parfum Chanel avea sa fie celebrul Chanel No.5, creat in 1921.

De atunci, brandul casei de moda reprezinta un etalon al bunului gust, al originalitatii si al calitatii. Acum, la fiecare 5 minute se vinde un parfum Chanel No.5, desi gama a fost mult imbunatatita, de-a lungul timpului.



Printre parfumurile lansate de casa de moda pariziana se numara Chanel No 22, Cuir de Russie, Gardenia, Bois des Illes, Chanel No 19. Dupa moartea celebrei creatoare de moda au fost lansate Coco, in amintirea ei, Egoiste, un parfum pentru barbate, Allure si Coco Mademoiselle.

Parfumurile Channel se numara printre cele mai apreciate din lume si sunt accesibile ca pret, in Romania pornind de la aproximativ 350 de lei, sticluta de 100 ml.

Cel mai scump parfum din Romania este Quartz, produs de parfumeriile Elysee. Acesta poate fi cumparat pentru minim 10.000 de euro. Daca pretul vi se pare piperat, ar trebui sa stiti ca, in lume, cel mai scump parfum costa de aproape 100 de ori mai mult.

Golden Delicious, de la DKNY, are un pret de 1 milion de dolari, dar nu duce lipsa de cumparatori.

Totusi, pretul nu poate fi justificat de mirosul imbietor, dulce acrisor, si nici de casa producatoare. Costul exorbitant se datoreaza sticlutei in care se distribuie parfumul.



Ambalajul acestuia este format dintr-o sticluta din aur alb si galben, de 14 carate, incrustata cu fix 2.909 pietre pretioase. Nici mai mult, nici mai putin, pentru ca asa a dorit designerul Martin Katz. Acesta ar fi lucrat la sticla 1.500 de euro.

Se pare ca aspectul exterior al parfumului este la fel de important ca mirosul in sine. In Cartea Recordurilor a fost trecut cel mai scump parfum din lume, un flacon marca Clive Christian, numit Clive Christian No 1, care valoreaza aproximativ 215.000 de dolari.



Designerul a creat parfumuri personalizate, pentru regina Elisabeth sau pentru Elton John. Pretul pentru un astfel de parfum, realizat la cerere, incepe de la 50.000 de dolari, iar Clive Christian se asigura ca intelege perfect ce isi doreste clientul, inainte sa ii ofere parfumul.

Procesul poate dura pana la 2 ani, timp in care se schiteaza si aspectul sticlutei si materialele din care aceasta va fi facuta. Obligatoriu scumpe si obligatoriu cu pietre pretioase.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2740 ori