Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Dinastia de Piatra Neamt

Dinastia de Piatra Neamt
"Italienii din Como m-au intrebat ce doream sa vand. Am spus: cravate! Mi s-a raspuns: cravate vand toti! Tu trebuie sa vinzi mai mult - un brand. Trebuie sa vinzi life-style" spune Gabriel Muraru, directorul general Dinasty, despre inceputurile brandului cu acelasi nume.

Dinasty este un brand de vestimentatie masculina aparut pe piata in 1997. Proprietarii acestuia sotii Gabriel si Carmen Muraru detin fiecare cate 50% din afacere. Gabriel este director general, iar Carmen director executiv. Primele produse lansate pe piata n-au fost costumele barbatesti cum ar crede unii, ci cravatele. Dupa un timp necesar aprecierii produsului, performantele si evolutia incurajatoare a acestuia le spun managerilor ca este momentul sa se gandeasca la termeni precum calitate, volum de vanzare sau preturi. Pana aici, totul era OK!

Produsul era bun, se vindea bine dar nu avea substanta, ii lipsea ceva. "Am inceput sa calatorim in Italia, Franta, Koreea, pentru a ne documenta. Aveam nevoie de informatii despre tendinte, dimensiuni, forme, cromatica, tesaturi si modele. Italienii din Como m-au intrebat ce doream sa vand. Am spus: cravate! Mi s-a raspuns: cravate vand toti. Tu trebuie sa vinzi mai mult - un brand. Trebuie sa vinzi life-style" spune Gabriel Muraru, directorul general si proprietar al brandului .gabriel_muraru__proprietar_.jpg

Acolo a inteles ca aprecierea caracteristicilor functionale ale unui produs, dincolo de tot ce constituie imaginea unui brand, nu mai reprezinta doar imaginea acestuia, este imaginea producatorului, modul in care isi asigura o identitate iar in cazul sau brandul de produs se confunda adesea cu brandul de producator.

Brandul Dinasty apare 2 ani mai tarziu

In 1999, managerii iau una din cele mai importante decizii de afaceri, respectiv trecerea la productia de costume marca Dinasty, considerate piesele de categorie grea ale confectiilor barbatesti iar putin mai tarziu se pun bazele retelei de magazine Alb si Negru prin deschiderea primei unitati din viitorul lant in orasul de resedinta, Piatra Neamt. De ce Alb si Negru? "Alb, de la albul rochiei de mireasa, negru de la clasicul negru al costumului de mire iar ideea care trebuia sa "incolteasca" in capul potentialului cumparator la auzul numelui sa se invarta in jurul notiunilor de mire, mireasa, ceremonie, el, ea, cuplu".

Brainstorming Agnes Toma-Dinasty

Numele Alb&Negru a fost creat in urma unei sedinte de brainstorming intre familia Pribeagu (Agnes Toma) si familia Muraru (Dinasty). Avand afaceri in acelasi domeniu, al hainelor, si in acelasi timp fiind si prieteni de familie au hotarat sa-si expuna produsele in acelasi spatiu de vanzare. Si de la un magazin in Piatra Neamt afacerea a luat amploare ajungandu-se astazi la un numar de 22 de magazine. Business-ul s-a dovedit a fi un real succes produsele expuse nefiind concurente ci mai repede complementare (Agnes- rochii de mireasa si Dinasty - costume).

Brandul A&N are ca target, cuplurile cu varsta intre 25-50 ani, cu venituri peste medie, si care doresc sa-si armonizeze tinutele de cuplu, adica sa-si poata gasi in acelasi loc, indrumati de un consilier, tinute asortate ca linie si cromatica.

dinasty_magazin_alb_si_negr.jpgUn an mai tarziu se lanseaza si reteaua de magazine Dinasty, cu oferta completa de produse destinate exclusiv barbatilor, primul magazin fiind deschis in Bucuresti in Unirea Shopping Center.

In urma studiilor efectuate, profilul clientului Dinasty se inscrie in termenii urmatori: 52% au varsta cuprinsa intre 26 si 35 de ani si 30% intre 36 si 45 de ani, 85% au studii unversitare si postuniversitare, 30% lucreaza in domeniul economic, 25% sunt ingineri, iar 20% sunt din categoria top management.

Din totalul cifrei de afaceri realizata de retelele proprii, brandul A&N asigura 74% in timp ce Dinasty 26%. Interesant de retinut ca din cele 92.651 de nunti care au avut loc in 2005 in mediul urban, piata reprezentativa pentru brandul A&N a fost de 37.000 de viitori miri, din care 23.000 cu venituri medii si 14.000 cu venituri ridicate .

Cifrele Dinasty022325.jpg

Varsta: 11 ani
Cifra de afaceri 2006 - 5,7 milioane euro
Profit 2006 - 1,4 milioane euro
Investitii bugetate pentru 2007 - 500 000 euro
Buget de publicitate in 2006 - 5% din cifra de afaceri
22 locatii A&N
8 locatii Dinasty
Target pentru urmatorii 2 ani - 60 de magazine
Proprietari
Gabriel si Carmen Muraru
Cota de piata pe segmentul costume de ceremonie 14.10%

Bloombiz



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24

Loading from
comments powered by Disqus