Tinerii si job-urile part-time: Angajatorii apreciaza experienta

Vineri, 20 Noiembrie 2015, ora 17:26
3395 citiri
Tinerii si job-urile part-time: Angajatorii apreciaza experienta
Foto: Pixabay

Multi studenti, sau chiar proaspat absolventi, se gandesc ca joburile part-time ii pot ajuta sa castige cativa bani in plus. Pana aici nimic fals.

Totusi, pe langa aspectul financiar, multi nu realizeaza ca un job part-time ii poate ajuta sa isi dezvolte abilitatile si sa isi construiasca un CV de invidiat.

Sa presupunem ca esti un absolvent care vrea sa urmeze o cariera in publicitate. Nu ti-ai gasit un loc de munca de domeniu inca, asa ca pentru inceput te angajezi la un call center sau ca si chelner intr-un restaurant.

Desi nu ai mers la facultate pentru a fi chelner, iti poti dezvolta In continuare abilitati pe care le poti dezvolta doar fiind angajat. De exemplu:

- inveti cum sa relationezi cu clientii

- inveti cum sa gestionezi prioritati multiple

- rezolvi problemele care apar

- iei decizii pe cont propriu

Corect formulate in CV-ul tau, acele abilitati dobandite la locul de munca iti pot oferi un avantaj atunci cand aplici pentru o pozitie de entry-level in publicitate.

Aceleasi competente ar putea fi transpuse, de asemenea, intr-un loc de munca in domeniul vanzari - tips-ul se poate echivala cu comisioanele. Pana la urma ce angajat nu este motivat de bacsis?

Interactiunea cu oamenii sau adaptarea la un program sunt aptitudini foarte valoroase si apreciate in majoritatea joburilor.

Salariul pentru joburile part time

Ca sa maresti salariul unui job part time, defineste intai jobul pe care il cauti. Apoi identifica aptitudinile necesare jobului la care aplici.

Acum esti gata sa cauti locuri de munca part-time, care te vor ajuta sa iti dezvolti aptitudinile.

De exemplu, In cazul In care obiectivul tau este un loc de munca entry-level in domeniul marketing sportiv, urmareste joburile part-time ale unei o sali de sport locale.

Desi s-ar putea sa incepi cu lucruri mai usoare, mai tarziu ai putea ajuta la coordonarea evenimentelor din cadrul facilitatii. Aceasta te-ar putea ajuta sa demonstrezi puternice abilitati de comunicare, precum si aptitudini multitasking si de planificare a evenimentelor.

Dupa ce ai dezvoltat aceste competente, trebuie sa le transmiti in mod eficient in cautarea ta pentru un loc de munca.

Iata cateva indicii:

In CV: mentioneaza abilitatile nou dobandite. In plus, poti face o lista cu abilitatile de lucru generale, in care poti marca pe cele care te recomanda, in functie de jobul la care aplici.

Aceasta va ajuta recrutorii sa vada mai bine daca ai abilitatile pe care ei le cauta.

La interviu: Fii pregatit sa spui angajatorului despre cum ti-ai dezvoltat si utilizat aceste competente, bazate pe experiente comportamentale.

Odata ce angajatorul vede ca un candidat are experienta de lucru solida, vrea sa stie cum a optimizat aceasta experienta.

De exemplu, intr-un interviu ti se poate cere: "Spune-mi, cum ai procedat atunci cand a trebuit sa rezolvi problema unui client".

Daca ai lucrat la un magazin de articole sportive, ai putea descrie o situatie care implica un client nemultumit.

De exemplu: "Un client a venit in cautarea unei anumite marci de bicicleta pe care nu am putut-o transporta in magazinul nostru. Mi-am dorit ca acest client sa plece fericit, asa ca am folosit sistemul nostru de marketing si inventar online pentru a vedea unde ar putea gasi bicicleta dorita. Singurul loc unde bicicleta era disponibila era un magazin din alt oras, asa ca i-am dat datele de contact si a realizat comanda prin telefon. Acum, acest client vine in magazin in mod regulat, datorita serviciului oferit de catre mine. Acest lucru m-a ajutat sa imi dau seama de importanta serviciilor pentru clienti personalizate si astept cu nerabdare sa folosesc ca aceasta aptitudine si in cadrul acestui job".

Ai vazut? Pana la urma te-ai convins ca joburile part-time iti aduc, pe langa un ban in plus, si o multime de beneficii pentru viitoarea ta cariera.

#job part time, #job part time tineri, #avantaje job pat time , #Angajari