Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vrei sa devii manager? Atentie la ce iti doresti

Vrei sa devii manager? Atentie la ce iti doresti

Orice cariera aflata la inceput de drum te va face sa intampini unele dificultati, iar managementul nu face nici el exceptie de la regula. Pregateste-te sa ai mai putini prieteni printre colegi, sa acorzi atentia cuvenita angajarilor si concedierilor sau sa inveti ce inseamna un feedback corect pentru echipa ta, daca vrei sa ai succes ca manager, te sfatuiesc specialistii in HR.

"Cei care vor sa faca o cariera in management trebuie sa se gandeasca mai mult la raspunderea pe care si-o asuma pentru ca, dupa cum evolueaza lucrurile, este foarte probabil ca managementul nu va fi o cariera in sine, ci va fi rezultatul unui sir mai mare de interactiuni in plan profesional si in plan uman", a declarat Stelian Panescu, Director General Smart Sigma pentru Bloombiz.

Potrivit specialistului, o cariera in management poate sa fie si o cariera de indrumator si formator de oameni pe un nivel mai mic al organizatiei si nu trebuie neaparat sa tintesti sa ajungi in fruntea ei.

Stelian Panescu este de parere ca oamenii care aleg aceasta cale sunt persoane ambitioase, interesate in primul rand de scara ierarhica.

"Probabil ca ar trebui sa isi puna problema ce anume ii motiveaza, ce anume ii atrage: exercitiul puterii sau dorinta de a conduce si de a-i ajuta pe altii", sustine acesta.

Pentru tineri, banii si puterea reprezinta cea mai mare tentatie, insa chiar daca puterea e o "chestie placuta", ea este si periculoasa, cu doua taisuri.

"Daca nu stii sa o stapanesti, te stapaneste ea pe tine pana la urma", spune Panescu.

Pregateste-te sa iti pierzi din prietenii

Multi dintre tinerii manageri pornesc pe acest drum in acelasi loc in care au muncit pe branci ca subordonati, iar daca si tu esti unul dintre ei trebuie sa fii pregatit pentru schimbarile care urmeaza, potrivit Smart Blog.

Prietenilor tai n-o sa le placa ideea de a fi coordonati de tine, daca incerci sa faci totul asa cum trebuie.

Sunt mari sansele de a te confrunta cu diferite conflicte in cadrul organizatiei, insa trebuie sa constientizezi ca faci parte din echipa de management acum si responsabilitatile tale au devenit mai mari.

Documenteaza-te atent, atunci cand faci angajari


Multi manageri foarte buni devin complet lipsiti de interes cand vine vorba de angajari.

Intr-adevar, in aceasta situatie depinzi foarte mult de recomandari, insa va trebui sa te asiguri ca ai cateva contacte de incredere in organizatii din care ai vrea sa faci angajari.

De asemenea, trebuie sa iei in considerare doar recomandarile 100% entuziaste, pentru ca multi oameni dau referinte bune doar din bun simt, iar daca nu iti vorbesc cu entuziasm despre candidatul recomandat, inseamna ca nu sunt perfect convinsi ca iti recomanda persoana potrivita.

Concedierile sunt tot atat de importante ca si angajarile

Unii manageri au obiceiul sa ii lase pe angajatii mai putin buni sa se chinuie ani de zile in compania lor, fara speranta unei mariri de salariu sau a unei promovari.

Aceste lucruri se intampla cand seful evita sa le explice ca fac lucrurile gresit, iar asta reprezinta o pierdere de vreme in viata profesionala a oricui.

Nu este corect fata de respectivii angajati pentru ca efortul pe care il depun este mult mai mare decat efortul colegilor si, in cele mai multe cazuri, salariul lor este mai mic.

Mai mult decat atat, in momentul in care lasi oamenii sa plece, iti creezi singur ocazia de a recruta angajati cu potential.

Asigura feedback corect


Nu te baza pe faptul ca angajatii tai iti vor citi limbalul nonverbal si vor intelege perfect care sunt asteptarile si cerintele tale.

Cea mai sigura si eficienta metoda este comunicarea deschisa cu intreaga echipa, dar si comunicarea individuala cu fiecare angajat.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3826 ori