Studiu: Companiile romanesti stau cu ochii pe social media pentru angajari

Joi, 16 Februarie 2012, ora 12:45
3369 citiri
Studiu: Companiile romanesti stau cu ochii pe social media pentru angajari

Peste 65% dintre companiile angajatoare sunt interesate sa foloseasca retelele de socializare pentru campaniile de recrutare, potrivit unui sondaj Myjob. Printre mediile virtuale in care companiile vizeaza sa isi promoveze posturile vacante, cele mai comune sunt LinkedIn si Facebook.

"Avantajele identificate de angajatori sunt accesul la candidatii pasivi, costuri reduse de recrutare, cresterea brandului companiei", a declarat Anca Tomoroga, manager de produs in cadrul Myjob.ro.

Cei mai activi profesionisti (intre 25 si 35 de ani) petrec din ce in ce mai mult timp in mediul online. De aceea este firesc ca firmele care doresc sa ii angajeze sa se indrepte spre spatiile virtuale unde ii gasesc, in speta spre retelele sociale.

Sondajul a fost realizat in perioada 23 ianuarie - 6 februarie 2012, pe un esantion de 163 de companii care desfasoara campanii de recrutare. Cei mai multi dintre angajatorii care si-au manifestat interesul sa foloseasca retele de socializare pentru promovarea joburilor vacante sunt din domeniile IT, vanzari, financiar si agentii de recrutare.

"Angajatorii prefera sa economiseasca bani, asa ca tentatia LinkedIn e mare pentru ca este o solutie gratuita. Ca sa ai success recrutand pe LinkedIn nu e suficient sa iti creezi un profil. Trebuie sa ai vizibilitate, credibilitate si "greutate".

Acest lucru presupune timp (pe care angajatorii nu il au) si expertiza in abordarea directa (greu de obtinut daca nu traiesti din asta)", a declarat pentru Business24 Nicoleta Turcanu, manager general AVA Human Resources.

In opinia acesteia companiile medii sau mici prefer de regula site-urile de joburi si anume postarea de anunturi, strategie care ofera cantitate, insa nu si calitate.

"Cam 80% dintre clientii care ne abordeaza o fac in urma unor experiente de trista amintire cu anunturile de joburi. Dintre acestia doar 17% au incercat si LinkedIn ", a mai adaugat aceasta.

Potrivit specialistei in recrutari, brandurile mari fac apel la anunturi, la recomandari, la LinkedIn si abia apoi la agentiile de recrutare, in timp ce companiile mici si medii incearca un anunt, una sau doua recomandari si abia apoi apeleaza la un consultant.

In prezent, peste 4,4 milioane de romani folosesc Facebook, cei mai multi dintre acestia avand varste cuprinse intre 24-34 de ani. Peste un milion de utilizatori sunt doar in Bucuresti, aproape 200.000 in Cluj Napoca si peste 190.000 de useri in Timisoara.

LinkedIn ocupa in 2011 locul 34 din cele mai vizitate site-uri la nivel mondial, iar numarul de utilizatori la nivel mondial a depasit 135 de milioane. In Romania, 600.000 de romani folosesc LinkedIn.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#recrutari retele sociale, #vb retele sociale, #recrutari Facebook, #recrtari linkedin, #locur munca retele sociale , #Oferte munca