1.000 euro de angajat, buget alocat de companii pentru traininguri

Joi, 10 Iunie 2010, ora 23:02
2692 citiri
1.000 euro de angajat, buget alocat de companii pentru traininguri

Bugetul anual alocat de companii pentru activitatile de dezvoltare profesionala si traning este, in medie, de 1.000 de euro pe angajat, potrivit unui studiu realizat de asociatia HR Club, citat de Mediafax. 

HR Club si Daedalus Millward Brown au realizat, in perioada aprilie - mai, un studiu pe un esantion de peste 200 de manageri generali si directori de resurse umane din Romania, analiza urmarind piata resurselor umane in primul trimestru al anului 2010, prin comparatie cu ultimul trimestru al anului 2009.

"Conform studiului, bugetul mediu alocat activitatilor de dezvoltare si training este in medie de 1.000 de euro/angajat pe an.

Intre cele mai utilizate metode de instruire a angajatilor raman training-ul intern (86,2%) si training-ul extern (66,6%), un loc important revenind si platformelor de e-learning (40,1%).

Programele de MBA reprezinta o modalitate restransa de dezvoltare a angajatilor, doar 11,9% dintre companiile respondente investesc in astfel de programe", se arata intr-un comunicat al asociatiei.

Studiul arata ca 87% din bugetul de resurse umane s-a indreptat cu prioritate catre activitatile de training si dezvoltare profesionala, catre activitatile de remunerare si cele de recrutare.

De asemenea, analiza arata ca bugetul mediu administrat de departamentul de resurse umane se situeaza intre 10.000 de euro si 20.000 de euro (15% dintre respondenti), cu un maximum de 50.000 de euro (18% dintre respondenti).

Majoritatea organizatiilor s-au orientat catre motivarea non-financiara a angajatilor si au optat pentru asigurarea unui mediu de lucru placut (45,6%), recunoasterea oficiala a meritelor angajatilor lor (30%), intalniri formale cu managementul de varf al organizatiei si activitati de invatare si dezvoltare (36%).

De asemenea, asa cum se arata in studiu, 43,6% dintre companii au promovat 5% dintre angajati in primul trimestru al acestui an. Dintre companiile respondente, au existat diferite abordari in planurile de recrutare pentru primul trimestru din acest an fata de finele anului 2009.

Cele mai cautate pozitii au fost cele de specialist (66,2%), urmate de angajatii entry level (42,5%) si middle level (40,4%). Dintre companiile respondente, 21,4% au cautat seniori in primul trimestru.

Recrutarea externa reprezinta principala sursa de atragere a noilor angajati pentru pozitii de entry level, iar companiile apeleaza la site-urile de recrutare (86,9%), aplicatiile directe si recomandarile angajatilor (71%), in timp ce targurile de job-uri (23,4%) ocupa ultimele pozitii in obisnuintele de recrutare ale companiilor din Romania.

Angajatorii se uita in piata cand vine vorba de recrutarea specialistilor. Recrutarea externa (17,1%) este o practica mai des utilizata decat recrutarea interna (13,6%).

Experienta anterioara (86,5%), abilitatile practice (57,4%) si compatibilitatea cu cultura organizationala (42,1%) reprezinta principalele criterii de decizie ale angajatorului.

Managementul de mijloc este recrutat exclusiv din surse externe companiei, iar in recrutarea pentru managementul de varf companiile se bazeaza cel mai mult pe head-hunter-i. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#angajat, #buget, #hr, #job, #training , #Resurse umane