11 cai mai putin utilizate de a avansa in cariera

Sambata, 15 August 2009, ora 00:44
2374 citiri
11 cai mai putin utilizate de a avansa in cariera

Numarul oamenilor care isi pierd locul de munca creste in fiecare zi. Angajatii norocosi, care au reusit sa-si pastreze jobul, sunt totusi din ce in ce mai stresati, sperand sa gaseasca o siguranta cat de mica in ceea ce priveste pastrarea slujbei.

Desi nimic nu-ti poate garanta 100% ca vei ramane angajat pe perioada crizei, nu strica cu nimic sa implementezi “mici strategii” pentru a-ti creste vizibilitatea si pentru a incerca sa avansezi din punct de vedere profesional.

Iata 11 modalitati simple, si totusi frecvent ignorate, prin care iti poti consolida cariera chiar si in timpul crizei economice:

1.    Cere sprijinul profesionistilor recunoscuti in comunitatea ta

Cand era la inceputul drumului, Karen Fuqua, presedinte al Fuqua Consulting, le-a scris femeilor din Top 50 Femei de Succes si le-a intrebat daca sunt dispuse sa actioneze drept mentori pentru aceasta; daca nu, pot oferi un sfat?

“Nu mi-am imaginat ca voi primi vreun raspuns. Insa scrisorile pe care le-am primit m-au uimit intr-un mod extrem de placut,” isi aminteste Fuqua. “Femei de top mi-au trimis incurajari, ponturi si sfaturi despre ce sa faci si despre ce sa nu faci ca femeie de afaceri. A fost totul usor de facut si surprinzator de eficient.”

2.    Invata totul despre produsele tale

Incearca sa obtii mostre de calitate ale produselor la care lucreaza seful tau, astfel incat sa fii cat se poate de informat, spune Sean Ebner, vice presedinte la Technisource, companie de recrutare si solutii IT. Cand seful tau se va imbolnavi sau va pleca in vacanta, ofera-te sa ii continui munca. Acest lucru te va ajuta sa te distingi de colegii tai.

3.    Ofera-te sa rezolvi lucrurile marunte

Ofera-te voluntar in diverse activitati ale companiei, sugereaza Ebner. Actionand astfel, vei obtine o vizibilitate mai mare in fata managementului.
Ebner da exemplul unui vechi coleg care nu a avut rezultate extraordinare in facultate. Astfel, nu i-a fost incredintat rolul de consultant la firma la care dorea sa lucreze, asa ca s-a alturat grupului de resurse umane, detinand un rol administrativ.

“Acest domn a tratat cu foarte mult respect si devotament tot ce i s-a cerut sa faca si a cautat moduri in care sa ajute partenerii firmei cu diverse lucruri personale, precum amintirea zilelor de nastere si alegerea cadourilor pentru sotie,” spune acesta. “Dupa aproximativ un an de zile, acest individ a fost avansat la un nivel mai inalt decat s-ar fi asteptat vreodata. Ceea ce i-a deschis drumul au fost relatiile pe care a stiut sa le solidifice si concentrarea sa pe detalii.”

4.    Ramai in vizorul oamenilor din domeniu

“Participa la conferinte si socializeaza online cu oamenii din domeniul tau. De asemenea, continua sa interactionezi cu potentialii clienti – acestia pot conduce la un moment dat spre o vanzare importanta,” spune Kristen Fischer, autoare a “Ramen Noodles, Rent and Résumés.” “Nu ai de unde sa stii niciodata unde te poate conduce o cunostinta.”

5.    Lucreaza la capacitatea de a vorbi in public si la abilitatile tale de prezentare

Multi oameni detesta orice forma de a vorbi in public, insa aceasta abilitate este una dintre cele mai eficiente modalitati de publicitate si marketing care iti sunt disponibile, spune Laurent Duperval, presedinte al Duperval Consulting.

“Ofera-te sa fii vorbitor de fiecare data cand ai ocazia. Astfel, vei fi privit ca un individ competent si cunoscator,” spune acesta. “Din moment ce vei fi vizibil pentru toata lumea, numele tau are cele mai mari sanse sa fie primul pe lista cand va fi cazul unei promovari.”

6.    Fii amabil

Pare un lucru evident, insa intr-o piata in care joburile sunt putine si nesiguranta e mare, este usor sa scoti pe cineva din sarite, spune Duperval.

“Fii dragut cu toata lumea din jurul tau, mai ales atunci cand lucrurile merg prost sau se inrautatesc. In situatii presante, acei oameni care reusesc sa-si pastreze calmul si sa continue sa zambeasca sunt cei care ies in evidenta,” spune acesta. “Acestea sunt calitatile pe care vrei sa le aiba liderii tai.”

7.    Sustine-ti punctul de vedere, chiar daca nimeni altcineva nu ti-l impartaseste

Gandeste logic si strategic atunci cand iti exprimi opinia. Idee nu este sa fii impotriva celorlalte idei sau sugestii oferite de ceilalti angajati, spune Dupreval.
“Daca esti complet impotriva unui lucru, invata sa prezinti si sa contraargumentezi logic si competent. Actionand astfel si avand in vedere, in acelasi timp, interesele tuturor si interesele companiei, subliniaza o abilitate neobisnuita si extrem de valoroasa pentru orice corporatie.”

8.    Imprieteneste-te cu PR-ul

Stand prin preajma omului de la PR, ai parte de o vizibilitate crescuta, atragi atentia asupra ta si asupra companiei tale, spune Sammie Becker, CEO si fondatoare a Tigress PR.
“Ofera-te sa fii vorbitor la o conferinta, la o intrunire,” spune aceasta. “Ceva la care te poate ajuta noul tau prieten, PR-ul.”

9.    Cunoaste compania

Studiaza compania, modul in care face afaceri si produsele sale, indiferent daca informatiile sunt relevante sau nu pentru jobul tau, spune Judi Perkins, coach de cariera.
“Cunoaste tendintele din domeniul tau si ceea ce face competitia. Pentru un vice presedinte, este lucru normal. Pentru un angajat care se ocupa cu customer service, este un lucru care il diferentiaza de ceilalti si il scoate in evidenta.”

10.    Observa eforturile celorlalti

Daca firma ta are un newsletter, citeste-l. Ofera incurajari oamenilor, chiar daca nu-i cunosti, spune Perkins. Nu uita sa le multumesti celor care iti ofera ajutor in orice fel.

11.    Cunoaste-ti seful

Afla pe ce anume pune pret seful tau. Daca acesta isi doreste ca angajatii sai sa gandeasca problema bine inainte de a cere ajutor, nu alerga spre biroul sau la primul obstacol, spune Perkins.

#cariera avansare profesional job management , #Resurse umane