12 lucruri pe care trebuie sa le tii pentru tine la birou

Sambata, 27 Iunie 2009, ora 12:17
3842 citiri
12 lucruri pe care trebuie sa le tii pentru tine la birou

Exista multe lucruri pe care ar trebui sa le tii pentru tine atunci cand esti la birou si pe care americanii le numesc TMI (“too much information”). Pezenta lor in mediul de lucru naste conflicte si situatii ciudate intre colegi.

Iata 12 lucruri pe care nu ar trebui sa le impartasesti colegilor la serviciu:

1.    Antecedentele medicale: Spitalelor si departamentelor de resurse umane le este interzis prin lege sa ofere informatii medicale, iar acest lucru are un motiv. Oamenii au tendinta sa-si adapteze comportamentul atunci cand afla ca ai sau ai avut o problema medicala. Te pot trata ca pe un copil bolnav sau te pot marginaliza.

2.    Informatiile confidentiale: Ai aflat cine este concediat? Tu – pentru ca n-ai putut sa tii pentru tine informatiile private.

3.    Planurile de a demisiona: Cand vanezi un job nou, ai grija sa nu afle si colegii tai actuali. Aceasta informatie poate ajunge cu usurinta la seful tau, scrie cnn.com.
Rezultatele posibile: esti concediat inainte sa fii pregatit sau esti marginalizat, in liniste, ceea ce I s-a intamplat si lui Ron Doyle. Acesta a mentionat unor colegi ca a avut o discutie cu sotia sa si ca se gandeau daca nu cumva ar fi bine ca unul din ei sa demisioneze. Doyle n-a facut decat sa gandeasca cu voce tare si nu avea nici cea mai mica intentie de a-si da demisia prea curand.

“In urmatoarele 48 de ore, am observat sedintele prin geamul biroului – toti adiminstratorii erau prezenti, cu o exceptie – eu,” spune acesta. “Comunicarea lucrurilor importante a devenit inexistenta si separarea era palpabila.”

Cand si-a dat demisia, toata lumea a fost surprinsa. Acesta a explicat cat s-a simtit de dat la o parte, insa acestia au insistat ca nu aveau nici cea mai mica idee ca se purtau asa cu el. “Sa nu le spui niciodata ca e posibil sa pleci – in mod inconstient sau oricum altcumva – sau te vor trata de parca ai plecat deja.”

4.    Site-urile de networking: Daca folosesti un site de networking sau un blog pentru a te elibera de frustrarile acumulate zi de zi, legate de viata personala sau de cea profesionala, nu le trimite si colegilor un link. Altfel, va trebui sa te cenzurezi foarte mult sau sa suporti consecintele.

5.    Problemele sentimentale: Telenovelele pot fi amuzant de privit la televizor, insa nu sunt amuzant de trait. Reputatia ta va avea de suferit daca vii la birou in lacrimi pentru ca te-ai despartit de prietena, iar saptamana viitoare dansezi pe holuri pentru ca ai intalnit dragostea vietii tale. Viata ta personala nu priveste pe nimeni, iar oamenii pot sa nu fie capabili sa separe viata ta amoroasa de cea profesionala.

6.    Politica: Ai vazut in ce se pot transforma discutiile despre politica in cadrul unei mese in familie. Chiar vrei sa generezi o astfel de drama si la birou? Retine ca in timp ce familia e obligata sa te suporte si sa te iubeasca, orice s-ar intampla, colegii nu sunt.

7.    Informatiile salariale: Banii sunt un subiect ciudat in cultura noastra. Oricat am fi de nerabdatori sa aflam cat castiga ceilalti, nu suntem la fel de pregatiti sa divulgam castigurile noastre. Salariul este asociat cu valoarea profesionala, iar cand salariul tau este cunoscut, poate genera speculatii cu privire la merite. De ce esti platit atat de mult cand altcineva cu aceleasi calificari castiga mult mai putin?

8. Religia: Vezi politica.

9. Viata ta privilegiata: In acelasi ton cu pastrarea confidentialitatii castigurilor tale salariale, oamenii importanti, cu functii importante, pe care ii cunosti ar trebui, de asemenea, sa ramana pentru tine. Chiar daca ai avut norocul sa cunosti lideri puternici si influenti, daca te lauzi cu cate usi ti-au deschis, iti vei afecta iremediabil imaginea.

10. Psihoterapia: Patreaza-ti pentru tine vizitele la psiholog. Unii colegi pot starni barfe si zvonuri legate de tine. Desi psihoterapia nu iti pune o eticheta, unii oameni privesc altfel lucrurile. Nu e nevoie de te pui singur in situatii imposibile.

11. Barfele: Unul dintre cele mai importante motive pentru care vrei sa tii pentru tine informatiile importante este pentru a evita barfele. Asadar, nu adopta nici tu, la randul tau, un asemenea comportament. Daca imprastii zvonuri sau secrete pe care nu ai vrea ca altii sa le afle despre tine nu este un lucru care te va ajuta in cariera.

12. Rutina Chris Rock: Intr-un episod din serialul “The Office”, Michael Scott are probleme din cauza imitarii unui stand-up comedy al lui Chris Rock, plin de glume rasiale si cuvinte jignitoare. Comediantii sunt platiti sa fie extremisti, indraznesti si chiar ofensivi. Tu esti concediat pentru asta.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#angajat, #cariera, #conflicte, #discretie, #job, #manager , #Resurse umane