17% din companiile romanesti au raportat vanzari mai mici cu 30-50% in S1 2009

Miercuri, 05 August 2009, ora 14:04
1203 citiri
17% din companiile romanesti au raportat vanzari mai mici cu 30-50% in S1 2009

17% din companiile romanesti au raportat in prima jumatate a acestui an vanzari mai mici cu 30-50%, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, potrivit unui studiu realizat de Linea Directa Comunications, companie care activeaza pe piata de marketing direct si call center.

"Doar 8% din companiile chestionate au declarat o crestere a vanzarilor pe 2009, in timp ce 17% au raportat vanzari mai mici cu 30-50% fata de aceeasi perioada a anului trecut", se arata in studiul citat.

In prezent, pentru a depasi criza financiara, aceste companii pun accent mai mult pe strategiile pe termen scurt, cum ar fi imbunatatirea relatiilor cu clientii (62%), dezvoltarea unor produse sau servicii in concordanta cu nevoile reale ale clientilor existenti (52%), organizarea unor campanii de marketing mai agresive si mai targetate (41%).

In acelasi timp, se acorda o importanta mai redusa atragerii unor noi segmente de clienti sau expansiunii pe alte piete (40%), utilizarea unor noi canale de distributie si vanzare (31%) sau stabilirea unor parteneriate strategice (15%).

Printre masurile foarte des utilizate se numara si reducerea costurilor prin reducerea bugetelor de marketing sau vanzari, reducerea bugetelor de personal, colaborarea cu noi furnizori sau renegocierea preturilor cu partenerii mai vechi.

In Romania, companiile au inceput sa-si externalizeze operatiunile ce nu reprezinta obiectul principal de activitate, iar aici intra operatiunile de IT, marketing, call center, resurse umane sau contabilitate, potrivit studiului.

14% dintre participantii la studiu au externalizat astfel de procese. Studiul s-a realizat in vara acestui an pe un esantion de 250 de companii, care activeaza in ramuri ale industriei precum IT, financiar, FMCG, pharma, auto, telecomunicatii, turism, companii cu cifra de afaceri de peste un milion de euro.

Linea Directa Communications face parte din Studio Moderna Group. Grupul acopera 19 de piete din Europa Centrala si de Est, oferind servicii in 22 de limbi internationale.

#companii, # vanzari, # furnizori , #Resurse umane