Ce nu ar trebui niciodata sa-i spuna un sef unui angajat

Marti, 06 Aprilie 2010, ora 23:40
2548 citiri
Ce nu ar trebui niciodata sa-i spuna un sef unui angajat

Toti ne-am confruntat, la un moment dat, cu sefi dificili, ciudati sau de-a dreptul imposibili.

Dar cum va puteti da seama ca ar fi, poate, momentul sa "schimbati" seful, adica sa va cautati un loc de munca intr-o companie in care un astfel de comportament al managerilor nu este permis sau este, cel putin, sanctionat?

Specialistii in resurse umane de la US News & World Report au gasit sapte lucruri pe care un sef nu ar trebui niciodata sa i le spuna unui angajat, daca nu vrea sa ramana fara acesta:

Iti platesc salariul. Trebuie sa faci ce spun eu

Am trecut de mult de perioada in care amenintarile asupra angajatilor functionau, chiar daca piata muncii e la pamant si acestia din urma fac tot ce le este posibil sa-si mentina functiile. Seful nu este proprietarul angajatilor. Insa este liderul lor, iar un lider bun nu are nevoie de amenintari pentru a conduce.

Prin urmare, sefii ar trebui sa laude in public, sa critice in privat, sa respecte capacitatea angajatilor si sa invete sa delege.

Nu vreau sa-ti ascult plangerile

Unul din lucrurile pe care trebuie sa le faca un sef este sa asculte plangerile angajatilor. Poate ca este plictisitor sau enervant, dar este unul dintre motivele pentru care sefii sunt platiti atat de bine.

In plus, astfel, un sef isi poate da seama ce nu functioneaza in companie si ce trebuie imbunatatit. De asemenea, chiar daca problema nu poate fi rezolvata, angajatul se va simti mai bine dupa ce se plange.

Eu am fost aici sambata. Tu unde erai?

Acest mod "subtil" de a cere angajatilor sa lucreze 7 zile din 7 este o metoda buna de a epuiza angajatii. Productivitatea nu creste si moralul lor este distrus.

Daca seful alege sa lucreze sapte zile pe saptamana, este alegerea sa, insa nu ar trebui sa oblige angajatii sa faca la fel. Daca acest lucru se intampla, inseamna ca sunt prea aglomerati si trebui gasite solutii pentru rezolvarea acestei probleme.

Nu este timpul pentru evaluarea ta?

Chiar daca seful crede ca asa isi motiveaza angajatii, in realitate, este doar o reamintire a faptului ca el/ea detine puterea. In orice caz, astfel de intrebari sunt agresive si ineficiente.

In schimb, daca un sef doreste cu adevarat sa-si stimuleze angajatii, le ofera o parte din castiguri sau bonusuri.

Intotdeauna am procedat asa

Aceasta propozitie este un mod bun de a opri initiativele angajatilor in fasa. De multe ori, angajatii stiu sa-si faca treaba chiar mai bine decat seful. Chiar daca unele dintre ideile lor se dovedesc a fi proaste, trebuie intotdeauna ascultate, deoarece, adesea, solutiile propuse de angajati sunt cele mai potrivite.

Trebuie sa reducem costurile

Nimic nu enerveaza mai mult un subaltern decat sa-i ceri sa "stranga cureaua", in timp ce, in ochii sai, seful traieste pe picior mare. Cel mai bine este ca seful sa dea exemplul, fiind primul care face sacrificii.

Ar trebui sa muncesti mai bine

Managerii trebuie sa-si comunice de la inceput asteptarile, sa dea angajatilor toate cele necesare pentru a-si indeplini sarcina si sa stabileasca termene limita rezonabile. De asemenea, cand este nevoie, trebuie sa le ofere ajutor.

In momentul cand da instructiuni, un sef bun ar trebui intotdeauna sa-l intrebe pe subaltern daca a inteles, nu sa asume ca acesta a inteles si stie ce sa faca. Daca subalternii au rezultate sub asteptari, una dintre cauze ar putea fi faptul ca seful nu a stiut sa se faca inteles si le-a dat indicatii de genul "lucreaza mai bine".

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#sef, #angajat, #birou, #job, #evaluare , #Resurse umane