Cum iti construiesti echipa de management?

Luni, 31 Ianuarie 2011, ora 17:29
2774 citiri
Cum iti construiesti echipa de management?

Deschiderea unei afaceri presupune gasirea celor mai competenti oameni care sa iti formeze echipa. Specialistii citati de entrepreneur.com te ajuta sa-ti formezi echipa de management capabila sa gestioneze toate problemele companiei tale.

Vezi cum poti gasi oamenii potriviti pe pozitiile de conducere. Nu angaja anumite persoane din obligatie. Incearca sa pui accent pe profesionalism.

Director General (CEO)



CEO-ul
este persoana cu gradul cel mai inalt intr-o companie, el fiind responsabil pentru tot ceea ce se intampla. El decide modul in care sunt folositi banii si stabileste strategia companiei.

De asemenea, directorul general angajeaza si construieste echipa de management.

Printre aptitudinile obligatorii pe care trebuie sa le aiba un CEO se numara gandirea strategica, capacitatea de a rezolva situatiile complexe ale organizatiei si puterea de decizie. El este cel care controleaza bugetul, de aceea trebuie sa detina abilitatea de a precice viitorul companiei.

O echipa buna de management poate acoperi deficientele un CEO. Asadar, un director general trebuie sa fie capabil sa angajeze cei mai buni oameni si sa-i concedieze pe cei care nu-si fac treaba.

Director de operatiuni (COO)


Un COO se ocupa de detaliile operationale ale unei companii. Mai precis, el este acea persoana care ia masuri in cazul in care compania nu livreaza serviciile si produsele. In unele companii, COO-ul mai este numit si administratorul organizatiei.

Intr-o afacere de retail, COO-ul este reprezentat de managerul magazinului.

Presedinte
le

Un presedinte supravegheaza departamentele de resurse umane, finante si strategie.

In companiile mici, presedintele substituie directorul de operatiuni.

Nu in toate cazurile organizatia are nevoie de un presedintel. Evalueaza-ti activitatea si vezi daca faci fata doar cu un CEO si un COO.

Director Financiar (CFO)


Finantele tale sunt pe mana lui. El este cel care iti poate spune ce este mai bine pentru afacerea ta: sa inchiriezi sau sa cumperi.

CFO-ul construieste sistemele de control care monitorizeaza sanatatea financiara a companiei tale.  El se va ocupa de clienti, de liniile de activitate si de produsele care sunt profitabile.

Daca ti s-a intamplat sa nu poti dormi noaptea deoarece te gandesti doar la cifre, angajeaza pe cineva care sa se ocupe de acest domeniu in locul tau.

Banii sunt cheia afacerii tale, iar in business, fluxul de numerar este principalul instrument urmarit de investitori. Daca nu stii care este diferenta dintre flux de numerar si profit, nu mai sta pe ganduri si angajeaza rapid un CFO.

Director de marketing (CMO)



CMO-ul se ocupa de strategiile de marketing. El va fi persoana care te va ajuta sa-ti introduci produsele pe piata, sa te diferentiezi de concurenta, sa inchei contracte cu distribuitorii si sa ii faci pe clienti sa fie dependenti de produsele tale.

Director Tehnic (CTO)


Un CTO trebuie sa tina pasul cu tendintele din tehnologie si sa integreze aceste tendinte in strategia companiei. Directorul tehnic iti va spune care sunt echipamentele de care ai nevoie pentru a-ti desfasura activitatea cu usurinta.

Cum gasesti oamenii potriviti

Anunturile din ziar sau cele de pe internet, nu sunt un punct de plecare.

Daca dispui de anumite fonduri, firmele de recrutare si executive search (recrutarea pentru pozitiile de conducere ) te pot ajuta sa gasesti persoana potrivita.

Networkingul este o alta modalitate de a gasi noi angajati fiindca pune accent pe recomandari.

Odata ce ai gasit candidatul potrivit, suna acele persoane care l-au recomandat si intreaba-i care este parerea. Daca vechii angajatori iti dau un feedback pozitiv, atunci cu siguranta ai gasit persoana potrivita.

#directori, #echipa de management, #pozitii conducere, #profesionalism , #Resurse umane