Cum sa primesti feedback ca un profesionist

Marti, 21 Septembrie 2010, ora 14:34
3036 citiri
Cum sa primesti feedback ca un profesionist

Pentru orice manager, feedback-ul angajatilor are un rol determinant insa de cele mai multe ori sunt intampinate greutati in obtinerea lui. Pentru a depasi aceste obstacole poti inlesni comunicarea, demonstrand ca vei lua in considerare si vei aprecia parerea fiecaruia, chiar daca nu sunt in conformitate cu asteptarile tale. 

Iata cateva modalitati indicate de experti in Resurse Umane pentru a primi opiniile angajatilor cu demnitate si profesionalism. 

Incearca sa iti controlezi atitudinea defensiva

Teama de a fi nevoiti sa faca fata unui comportament defensiv ii determina pe oameni sa ezite in oferirea de feedback persoanelor cu influenta, si nu numai.

Invata sa asculti si sa intelegi

Pune in practica toate abilitatile necesare unui ascultator eficient, inclusiv capacitatea de a utiliza limbajul nonverbal si expresiile fetei pentru a-l incuraja pe celalalt sa vorbeasca.

Renunta la critici

Incearca sa constientizezi ca privind din perspectiva celui care ofera feedback, poti sa inveti multe despre tine si modul in care actiunile tale sunt interpretate de restul lumii.

Daca te supara ceea ce auzi, asteapta pana cand emotia dispare si abia atunci poti initia o conversatie in care sa ceri explicatii si sa explici la randul tau unele actiuni interpretate gresit.

Rezuma informatiile primite

Cel care iti ofera feedback va aprecia faptul ca asculti cu adevarat ce are el de spus, iar rezumand cu voce tare informatiile il asiguri ca ai inteles punctul sau de vedere.

Adreseaza intrebari

Pune accent cat mai puternic pe intrebari pentru a fi sigur ca intelegi mesajul interlocutorului.

Roaga-l pe angajat sa iti dea exemple clare in argumentatia sa, pentru a-ti face o imagine cat mai apropiata de realitate asupra celor intamplate.

Nu interpreta opinia drept pura realitate

Oamenii trec actiunile tale prin filtrul propriilor conceptii si experiente de viata, de aceea nu trebuie sa consideri ca tot ce spun ei este adevarat.

Fii cat mai abordabil

Cei din jurul tau vor evita sa iti ofere feedback daca esti morocanos.

Limbajul corpului, expresiile fetei si modalitatea in care intampini oamenii pot spune acestora lucruri importante despre atitudinea ta in ceea ce priveste feedback-ul.

Verifica daca parerea este generala

Daca o singura persoana crede ceva in legatura cu tine, ar putea fi o problema subiectiva, fara legatura clara cu actiunile tale.

Tine minte ca tu esti singurul care decide ce se intampla cu feedback-ul primit.

#feedback, # angajati, # profesionist , #Resurse umane