Chiar daca afacerile mici sunt intr-o situatie dificila acum, concedierile ar trebui sa fie ultima solutie la care sa se recurga, in procesul de restabilire a echilibrului financiar, informeaza Entrepreneur.com.
Pe langa faptul ca angajatii contribuie direct la productivitatea companiei, trebuie luat in calcul si faptul ca pregatirea acestora este extrem de costisitoare.
Iata cateva strategii pentru reducerea cheltuielilor inainte de a renunta la angajatii cu experienta.
Angajatii trebuie sa aiba activitate continua
Daca nu este suficienta activitate, ia in considerare posibilitatea de a le oferi sarcini suplimentare, care nu apar in fisa postului.
In conditiile in care esti sincer cu angajatii tai si le explici ca activitatea este temporara, gestul tau ar putea fi apreciat.
Exploreaza alternativele
Daca stai de vorba cu angajatii tai in ceea ce priveste eforturile companiei pe timp de criza, poti sa le ceri idei pentru reducerea cheltuielilor.
Salariatii pot fi constienti de unele procese ineficiente care au loc in companie, iar daca ai tine cont de sfaturile lor, ai putea scuti compania de niste cheltuieli in plus.
Cauta voluntari
Ai putea sa le sugerezi angajatilor sa ia in considerare un concediu fara plata.
Exista oameni care au nevoie de un concediu si isi permit sa stea fara plata, de aceea este recomandat sa ai discutii deschise cu fiecare angajat, pe aceasta tema.
Unii ar accepta sa isi ia un concediu pentru a sta cu familia sa a lucreze la un proiect personal, daca le este asigurat un loc de munca, la intoarcere.
Gaseste alte stimulente
Cauta forme de compensare, cum ar fi actionariatul in cadrul companiei in locul salariului, iar angajatii ar putea fi multumiti pentru o perioada.
Daca era pana acum o obisnuinta in cadrul companiei sa se ofere prime si bonusuri, poti lua in considerare oferirea de bonusuri care sa nu presupuna o suma de bani.
Daca ai o casa de vacanta, ca proprietate personala, o poti oferi ca si recompensa pentru un week-end pentru angajati.
Orice gest de acest tip va slefui imaginea ta in fata angajatilor pe timp de criza si ii va mentine motivati pentru a atinge obiectivele profesionale stabilite pana acum.
Zile de lucru mai scurte
In criza, exista perioade in care angajatii nu au activitate din cauza cererii scazute. Reducerea timpului de lucru pentru salariati ar putea fi un truc care da rezultate.
Specialistii in resurse umane sustin ca e mai indicat sa pastrezi angajatii oricat ar fi de greu, datorita costurilor considerabile alocate deja pregatirii lor.
Scaderea salariilor, ultima varianta
Daca nicio alta strategie nu da rezultate, poti lua in considerare reducerea salariilor, ca o varianta finala.
Acest gest va starni controverse, insa orice angajat este constient ca intre a ramane fara serviciu si a avea un salariu redus, a doua varianta este de preferat.
Este un subiect delicat, insa dupa o conversatie deschisa in care sa explici personalului ca afacerea se afla intr-o perioada dificila si ca stabilitatea companiei sta sub semnul intrebarii, informatia va deveni mai usor de asimilat pentru toata lumea.