Cum sa-ti protejezi sanatatea mintala la birou

Marti, 14 Septembrie 2010, ora 14:46
4109 citiri
Cum sa-ti protejezi sanatatea mintala la birou

Cand politicile companiei, colegii enervanti sau clientii nepoliticosi iti pun la incercare nervii, se intampla deseori sa ai reactii care iti pot afecta sanatatea. 

In continuare, expertii citati de Monster.com iti ofera cateva sfaturi de care sa tii cont in momentele in care stresul provocat la locul de munca iti afecteaza sanatatea mentala.

Pastreaza-ti calmul

Numarul frustrarilor acumulate intr-o zi de o persoana obisnuita poate ajunge chiar si la 30,  iar o mare parte din acestea sunt provocate de evenimentele de la locul de munca, sustin expertii in HR.

Cu toate acestea, reactiile exagerate din cauza imprimantei defecte sau colegului nepoliticos, transformate in adevarate drame iti vor face mai mult rau decat poti sa iti imaginezi.

Fii cat mai empatic

Tine minte ca cele 30 de frustrari nu apar doar la tine, ci si la persoanele cu care interactionezi in mod normal, intr-o zi de munca.

Grijile fiecarei persoane sunt tot mai mari, fie ca este vorba de facturi, de rate sau chiar de probleme cu copiii, de aceea specialistii te sfatuiesc sa fii mai bland cu cei din jur.

Poti pleca din start cu ideea ca trebuie sa existe un motiv pentru care comportamentul lor fata de tine nu este tocmai unul perfect.

Fii indulgent cu oamenii, chiar daca manevrezi cat mai profesionist problema aparuta.

Aceasta atitudine creaza reciprocitate pozitiva, care ti-ar putea fi utila la un moment dat, in cariera.

Deconecteaza-te

O alta tehnica de a controla nivelul de stres este limitarea clara a expunerii tale fata de ceea ce se intampla in birou, atunci cand simti aceasta nevoie.

Inchide usa, daca ai un birou propriu, sau pur si simplu concentraza-te asupra altor lucruri.

O alta varianta este sa te folosesti de o pereche casti individuale, atunci cand te simti tentat sa te implici in disctiile in contradictoriu iscate la birou.

Perfectioneaza-te in “arta ignorarii”

Nu te lasa prins in conversatii cu colegii care te irita.

Daca cineva ti se adreseaza direct, in scopul clar de a te enerva , specialistii te sfatuiesc sa intrerupi politicos discutia, si sa spui ca trebuie sa te intorci la activitatile tale.

Daca se porneste o barfa, poti sa lasi impresia ca esti entuziasmat de subiect insa, cu parere de rau, ai un deadline important de atins chiar in urmatoarea ora.

Cea mai buna modalitate de a scapa de acest tip de colegi este sa le ceri o favoare, sustin specialistii.

Rupe “lantul” starilor negative

O stare buna la serviciu este contagioasa, insa acelasi lucru se intampla si cu starile proaste.

Nu trebuie sa acumulezi starea proasta a colegului tau, te sfatuiesc expertii in HR.

In aceasta situatie ai de ales intre a stabili o bariera psihica pentru a indeparta energia negativa si a te afunda in munca ta, pentru a nu te lasa cuprins si tu de starea proasta din jurul tau.

Umorul, o necesitate la  birou

Studiile au aratat ca umorul este un factor care elibereaza stresul in oricare mediu de munca.

Incearca sa nu mai judeci tot ce se intampla cu seriozitate maxima si incearca sa te mai si distrezi cateodata, la birou.

Oamenii care ii determina pe cei din jur sa zambeasca sunt ca un  magnet pentru energiile pozitive si reprezinta intotdeauna sufletul oricarei intalniri, sunt de parere specialistii in resurse umane citati de Monster.com.

Chiar si un lucru marunt, cum ar fi un screensaver amuzant poate sa iti imbunatateasca starea ta psihica si pe cea a celor din jur.

Nu lasa lucruri nerezolvate pentru ziua de maine

Nu lasa nicio disputa nerezolvata la sfarsitul zilei de lucru, ci ia initiativa de a comunica pe tema respectiva si cere-ti scuze cand esti tu cel vinovat.

E greu sa stai linistit acasa, stiind ca socotelile nu s-au incheiat la birou, sustin specialistii.

In momentul in care pleci de la birou trebuie sa lasi toate gandurile acolo si sa te axezi pe ce urmeaza sa faci acasa.

Urmatoarea zi trebuie sa fii capabil sa pornesti de la inceput si sa fii constient ca fiecare zi este o ocazie de a iesi in evidenta si de a face lucruri marete.

#birou, #colegi, #job, #mintala, #sanatate, #stres , #Resurse umane