Cum se transforma un manager competent intr-un lider adevarat

Joi, 11 Noiembrie 2010, ora 12:08
3605 citiri
Cum se transforma un manager competent intr-un lider adevarat

Criza economica reprezinta o adevarata provocare pentru cei aflati in conducerea companiilor, insa o atentie sporita asupra detaliilor i-ar putea ajuta sa treaca mult mai usor peste aceasta perioada. O concentrare mai mare in zona de management si leadership va avea efecte pozitive asupra motivarii, retentiei personalului si implicit asupra rezultatelor financiare, spun expertii citati de publicatia Entrepreneur.com. 

Intr-un mediu ideal, managerul ar trebui sa aiba si aptitudini de lider, insa acest lucru nu este intotdeauna posibil.

Leadershipul este in general definit drept un proces prin care liderul isi exercita influenta asupra subordonatilor pentru a obtine rezultatele dorite, dar si abilitatea innascuta de a cultiva un mediu de lucru pe care angajatii il indragesc, potrivit Entrepreneur.com.

In schimb, managerul este prezentat ca o persoana care pur si simplu coordoneaza o echipa, spun specialistii in HR.

Faptul ca productivitatea si moralul angajatilor se bazeaza in mare parte pe stilul de leadership al managerului nu ar trebui sa fie o surpriza pentru cei aflati la conducerea unei companii.

Orice miscare gresita sau care este doar perceputa ca fiind gresita poate afecta puternic increderea subordonatilor  in capacitatea managerilor lor de a-i indruma in cariera.

Competenta manageriala necesita investitii din partea companiei

Exista oameni care sunt adevarati profesionisti in domeniul lor, sunt competenti si au o etica exceptionala, insa atunci cand sunt pusi in situatia de a conduce o echipa, nu reusesc sa obtina rezultate satisfacatoare pentru companie.

Acest lucru se datoreaza in mare parte lipsei de training special pentru management care ar trebui asigurat pentru angajatii promovati de curand, o investitie ocolita de multe companii in ziua de azi.

In perioada de criza economica, majoritatea corporatiilor renunta la training-uri, ca prima masura de reducere a costurilor, insa expertii in HR sustin ca aceasta solutie este una gresita si denota incapacitatea conducerii de a privi situatia in ansamblul ei.

Mai mult decat atat, un sondaj realizat de Spherion Atlantic Enterprises LLC si citat de Entrepreneur.com a aratat ca 61% din repondentii care au beneficiat de training sustin ca vor ramane loiali angajatorului pentru urmatorii cinci ani sau chiar mai mult.

Stilul de management al unui angajat  poate fi imbunatatit cu putin interes din partea companiei, care poate investi in activitati de coaching, cursuri de dezvoltare profesionala sau orice pregatire avansata.

Exista si variante mai eficiente din punct de vedere economic si intre acestea se numara bibliotecile specializate online sau pur si simplu planurile individuale de invatamant.

Eficienta liderilor companiei, indicator esential pentru succesul companiei

Diferenta intre un manager competent si un lider adevarat este marcata de capacitatea de a-i inspira pe angajati chiar si in momente dificile din cariera lor sau pur si simplu din mediul economic, spun expertii.

Iata cateva trasaturi de baza ale unui lider adevarat, conturate de expertii in Resurse Umane pentru publicatia Entrepreneur.

Un lider adevarat stie sa delege puterea catre membrii echipei, dar este capabil sa ia deciziile importante atunci cand este necesar.

Liderul are o viziune clara asupra companiei si obiectivelor sale si se asigura ca fiecare membru al echipei intelege perfect ce se intampla.

Un lider veritabil ii va invata tot ce e nevoie pe angajatii recent promovati in pozitie de management si stie sa ofere feedback rezonabil pentru fiecare individ in parte.

A fost inventat softul care ghicește dacă un angajat e gata să-și dea demisia. Cum ar putea utiliza patronii rezultatele
A fost inventat softul care ghicește dacă un angajat e gata să-și dea demisia. Cum ar putea utiliza patronii rezultatele
Patronii îngrijoraţi de fluctuaţia angajaţilor sau care îşi pun întrebări despre perioada de timp în care o persoană recrutată va rămâne la noul ei loc de muncă ar putea conta, în...
Amazon spiona concurența cu o divizie secretă. Angajații companiei se dădeau drept antreprenori pentru a strânge informații
Amazon spiona concurența cu o divizie secretă. Angajații companiei se dădeau drept antreprenori pentru a strânge informații
Angajaţii Amazon au „pozat” drept comercianţi terţi pentru a aduna informaţii de la Walmart, eBay şi alţi rivali ai gigantului american. Aceștia au avut acces la sistemele concurenței...
#angajati, #companii, #criza, #lider, #manager , #Resurse umane