De ce trebuie sa fie angajatii motivati?

Miercuri, 04 Februarie 2009, ora 11:52
12156 citiri
De ce trebuie sa fie angajatii motivati?

In situatia economica actuala, succesul comercial depinde de folosirea completa a talentelor angajatilor, de performanta acestora. Cu toate acestea, in ciuda tuturor teoriilor si sfaturilor, managerii privesc deseori motivatia ca pe ceva misterios. In parte, acest lucru se intampla pentru ca indivizii sunt motivati de lucruri diferite si in moduri diferite.

In plus, in aceste vremuri haotice, exista momente cand ierarhiile neorganizate pot crea nesiguranta si pot determina scaderea moralului. Mai mult de atat, din ce in ce mai multi anagajati lucreaza part-time sau cu contracte pe termen limitat, iar acesti angajati sunt deseori greu de motivat, conform about.com.

“Esenta motivarii este sa oferi oamenilor ceea ce asteapta de la munca. Cu cat poti oferi mai mult din ce-si doresc, cu atat vei obtine mai mult din ce-ti doresti tu: productivitate, calitate si folos.” – Twyla Dell, An Honest Day’s Work, 1988

Avantajele motivarii angajatilor

O filosofie si o practica pozitiva a motivatiei va imbunatati productivitatea, calitatea si performanta.

Motivarea ii ajuta pe oameni sa:

Atinga obiective;

Castige o perspectiva pozitiva;

Aiba puterea de a schimba ceva;

Isi construiasca stima de sine si capabilitatea,

Sa-ti gestioneze propria dezvoltare si sa-i ajute si pe altii s-o faca .

Dezavantajele motivarii angajatilor

Nu exista dezavantaje reale in motivarea cu succes a personalului, insa sunt multe bariere de trecut.

Aceste bariere pot fi reprezentate de managerii absenti sau in necunostinta de cauza, cladirile inadecvate pentru munca, echipament vechi si atitudini nepotrivite:

"Nu suntem platiti in plus daca lucram mai mult."

"Mereu am facut lucrurile asa."

"Sefii nostri n-au nici cea mai mica idee despre ce facem noi."

"Acest lucru nu este inclus in fisa mea de post."

"Voi face cat pot sa putin fara sa fiu concediat."

Astfel de puncte de vedere distrug persuasiunea, perseverenta si dovada experientei.

Ce te motiveaza?

Defineste factorii care sunt importanti pentru tine in viata profesionala si cum interactioneaza acestia. Ce te-a motivat si te-a demotivat in trecut?

Intelege diferenta dintre motivatiile reale si de lunga durata si cele trecatoare.
Afla ce asteapta oamenii tai de la munca lor.

Oamenii pot dori un statut mai inalt, un salariu mai mare, conditii mai bune de lucru sau beneficii flexibile. Insa afla ce-si doresc cu adevarat, intrebandu-i in cadrul evaluarilor performantei, testelor de personalitate si conversatiilor amicale.

Vor angajatii, de exemplu:

O munca mai interesanta?

Sefi mai eficienti?

Mai multe oportunitati de a vedea rezultatul muncii lor?

O mai mare participare?

O recunostinta mai vizibila?

Mai multe provocari?

Mai multe posibilitati de dezvoltare?

Intereseaza-te de ce se intampla in compania ta

In fiecare zi, lauda pe cate cineva pentru o treaba bine facuta. Asigura-te ca interesul tau este real, fara sa exagerezi sau fara sa faci sa para ca-ti supraveghezi angajatii intr-un mod neplacut. Daca ai idei de imbunatatire a muncii lor, nu le impune nimic, ci lasa-i sa-si expune si ei parerile.

Castiga respect prin puterea exemplului; nu este necesar sa arati ca poti face totul mai bine decat angajatii tai. Fii clar in privinta nivelului de asteptari pe care ar trebui sa-l aiba angajatii.

Inlatura factorii demotivanti

Identifica factorii care demotiveaza personalul – acestia pot fi fizici (cladiri, echipament) sau psihologici (plictiseala, lipsa sinceritatii, bariere in calea promovarii, lipsa recunostintei).

Unii dintre acestia pot fi rezolvati rapid si usor; altii necesita mai multa planurie si timp indelungat de rezolvare. Faptul ca te preocupa ce este in neregula si vrei sa faci ceva in aceasta privinta este in sine un factor motivational.

Arata sprijin


Fie ca regulile tale de munca sunt mai drastice si penalizeaza usturator greselile, fie ca sunt mai tolerante, personalul tau trebuie sa inteleaga nivelul de sprijin la care sa se astepte. Comunicarea defectuoasa si relatiile de munca sunt deseori afectate de faptul ca angajatii nu simt ca primesc suficient sprijin din partea sefilor.

Atentie la beneficii

Multi oameni spun ca lucreaza pentru bani si afirma ca beneficiile financiare sunt un mare factor motivational. Insa, in realitate, banii nu mai sunt pe primul loc cand conditiile de munca sunt nepotrivite si angajatii nu se simt bine la locul de munca.

Astfel de beneficii pot fi eficiente in atragerea noilor angajati, in acestea rar ii motiveaza pe angajatii deja existenti sa-si foloseasca potentialul intr-un mod mai eficient, afirma unii specialisti in resurse umane.

Desigur, lipsa unui salariu suficient, care sa asigure in trai decent, poate deveni primul factor demotivational.

Gestioneaza schimbarea


Sa adopti o politica de munca este un lucru, insa sa o si implementezi este cu totul altceva. Daca predomina lipsa de motivare, ar trebui sa privesti putin stilul de conducere a companiei.

Unul dintre cele mai naturale insticte ale omului este opunerea la schimbare, chiar si atunci cand este conceputa pentru a fi benefica. Felul in care aceasta este introdusa are puterea de a motiva, dar si de a demotiva, iar deseori poate fi cheia succesului sau a esecului.

Daca:

Spui - dai ordine sau tii un monolog – ignori sperantele, temerile si asteptarile angajatilor tai;

Spui si vinzi – incerci sa convingi oamenii – chiar si cele mai bine gandite motive nu vor tine pe termen lung atata timp cat nu lasi loc discutiei;

Consulti – va fi evident daca te-ai hotarat deja cu mult timp inainte

Cauti o participare reala – imparti procesul de rezolvare a problemelor si de luare a deciziilor cu cei capabili sa implementeze o schimbare – poti incepe sa te astepti la devotament, odata cu adaptarea si compromisurile care vor urma in mod natural.

Ofera feedback

Feedback-ul este unul dintre lucrurile cele mai valoroase in procesul motivational. Nu-ti pune angajatii sa ghiceasca cum pot avea parte de dezvoltare profesionala, progres si realizari profesionale. Ofera comentarii cu acuratete si tact.

Ce ar trebui sa faci:

Recunoaste ca nu ai toate raspunsurile.

Fii atent la ce ii enerveaza pe ceilalti si arata interes real.

Condu, incurajeaza si indruma-ti personalul – nu-ti forta angajatii.

Spune personalului tau ceea ce gandesti.

Ce ar trebui sa nu faci:

Nu face presupuneri despre ce ii impulsioneaza pe ceilalti

Nu presupune ca ceilalti sunt ca tine.

Nu forta oamenii sa faca lucruri care se presupune ca sunt benefice pentru acestia.

Nu neglija nevoia de inspiratie.

Nu-ti pasa munca mai departe - ofera responsabilitati.

Bloombiz te asculta! Spune-ne parerea ta! Contribuie la schimbare!

Multi angajati sunt nemultumiti la locul de munca. Faci parte dintre ei?

Pe tine ce te motiveaza? Ce e mai important pentru tine: salariul sau mediul in care lucrezi? Ce te demoralizeaza la locul de munca?

Seful tau stie sa te asculte? Are idee ce faci in fiecare zi? Te simti persecutat, nedreptatit? Ce consideri ca ar trebui sa se schimbe?

 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#angajat, #job, #manager, #motivare, #performanta, #salariu, #talent , #Resurse umane