Industriile se bat pe middle manageri

Luni, 19 Mai 2008, ora 12:06
1807 citiri
Industriile se bat pe middle manageri

Perioada dedicata recrutarii unui middle manager a crescut la trei luni in sectorul de retail, potrivit directorului de resurse umane al Praktiker Romania, Liliana Urziceanu."Daca, la nivelul muncitorilor, forta de munca se imparte intre companiile din retail, la nivel managerial concuram cu toata piata, middle managerii din retail fiind vanati si de alte companii", a declarat Liliana Urziceanu. In conditiile in care retelele de retail isi continua extinderea, exista o nevoie tot mai mare de forta de munca specializata in vanzari pentru formarea echipelor din noile magazine. "Oferta existenta in prezent raspunde cu greu cerintelor actuale din sectorul de retail, atat din punct de vedere al volumului, cat si al standardului de pregatire", explica directorul de resurse umane.


Principalul obiectiv HR al Praktiker Romania, pentru anul in curs, este asigurarea personalului necesar pentru extinderea retelei in intreaga tara. In prezent, compania are peste 2.400 de angajati, dintre care 65% sunt muncitori comerciali, si isi propune ca, pana la finalul anului, sa ajunga la aproximativ 3.000 de persoane.


Alaturi de pozitiile necesare pentru deschiderea de noi magazine, Praktiker face angajari si pentru departamentele din structura centrala, precum achizitii, contabilitate, pregatirea proiectelor noilor magazine.


Fluctuatia de personal din cadrul sectorului de retail este de peste 20%, potrivit directorului de resurse umane al companiei.


Pentru diminuarea acestui fenomen in companie, s-a apelat la rapoarte lunare de fluctuatie, intalniri periodice ale managementului cu angajatii, precum si la analiza sistematica a exit-interview-urilor.


Cea mai mare fluctuatie se inregistreaza la nivelul muncitorilor, nu la nivel de management, cauzata de oportunitatile variate de pe piata, dar si de posibilitatea de a lucra in strainatate.


Pentru recrutarea personalului, compania se bazeaza considerabil pe promovarile interne, mai ales pentru pozitiile din conducerea magazinelor si a departamentelor, strategie ce are drept rezultat retentia angajatilor, potrivit directorului HR.


Praktiker Romania, unul dintre principalii operatori de magazine de pe piata interna de bricolaj, si-a planificat deschiderea altor cinci magazine in 2008, urmand ca, in urmatorii doi-trei ani, reteaua companiei sa ajunga la peste 30 de unitati. In prezent, Praktiker are 20 de magazine.


Principalii concurenti ai companiei sunt Bricostore, bauMax, Mr. Bricolage, Hornbach, Tekzen, precum si retelele locale Dedeman, Arabesque si Ambient.