Psihologia va pastra angajatii in forma maxima la locul de munca

Sambata, 25 Noiembrie 2006, ora 07:29
1423 citiri

Psihologia este foarte importanta in procesul de recrutare a viitorilor angajati, dar nu este necesar ca toate companiile sa aiba un psiholog angajat psiholog la Behavior Center, Alina Popescu, in cadrul unui seminar despre psihologia la locul de munca.In procesul de recrutare este foarte important ca cel care face interviul "sa se priceapa la oameni", dar acest lucru nu inseamna ca fiecare organizatie trebuie sa aiba un psiholog angajat, este de parere Alina Popescu.

"Exista o multime de teste care li se pot face angajatilor, iar cei care fac recrutarea pot folosi unele principii psihologice pentru a descoperi la viitorii angajati competentele de care au nevoie, dar este prea mult sa spunem ca viitorii candidati trebuie supusi unui adevarat test psihologic", a spus Alina Popescu.

Cu toate acestea, orice companie ar trebui sa solicite ajutorul unui psiholog atunci cand in cadrul organizatiei apar probleme, atat intre angajati, cat si intre angajati si conducere. Potrivit Alinei Popescu, cel mai potrivit este un psiholog extern, pe de o parte pentru ca nu este nevoie permanenta de unul, iar pe de alta parte pentru ca un psiholog angajat in cadrul companiei ar putea fi influentat de o parte sau de alta si exista riscul de a fi subiectiv.

Alina Popescu a spus ca modalitatea cea mai buna de evalua capacitatile si performantele angajatilor este psihologia cognitiv-comportamentala. Sau, cu alte cuvinte, managerii trebuie sa stie sa asculte problemele angajatilor, sa analizeze situatiile aparute si sa gaseasca cauzele care au dus la diferitele comportamente.

"Un manager trebuie sa stie ca oamenii sunt diferiti si reactioneaza diferit in diverse situatii, iar rezolvarea nu este pedepsirea sau concedierea. Trebuie gasita motivatia care l-ar face pe un angajat sa obtina rezultatele dorite si actionat in consecinta. Si, de cele mai multe ori, majorarea salariului nu este solutia. Unii oameni, de exemplu, au nevoie de mai mult timp liber" a explicat Alina Popescu.

In acelasi timp, managerul de resurse umane de la Ernst&Young, Christian Scholtes, a explicat ca de cele mai multe ori companiile nu se gandesc decat la cum sa scoata cat mai mult profit nerealizand ca, de fapt, acest profit nu poate fi facut fara resursa umana care sa satisfaca clientul.

"Comportamentele oamenilor pot fi schimbate, dar acest lucru nu se poate face decat daca managerul stie sa constientizeze problemele angajatilor si sa ofere motivatia pentru aceste schimbari. Si mai trebuie sa inteleaga faptul ca aceste comportamente nu se schimba de la o zi la alta, ci intr-o jumatate de an, un an sau chiar doi", a spus Scholtes.

NewsIn