Romanii vor venituri fixe si posibilitatile de castig pe termen scurt

Marti, 03 Aprilie 2012, ora 23:09
2373 citiri
Romanii vor venituri fixe si posibilitatile de castig pe termen scurt

In Romania, oamenii apreciaza in primul rand veniturile fixe si posibilitatile de castig pe termen scurt, iar peste 95% dintre angajati primesc bonusuri de performanta anuale, in timp de aproximativ 50% primesc bonusuri lunare sau trimestriale, conform rezultatelor unui studiu Mercer realizat in 17 tari de pe glob, se arata intr-un comunicat Consulteam.

Potrivit documentului, angajatii din Romania care decid sa-si dea demisia sunt mai putini in prezent decat acum cativa ani: 7-8 % in primul trimestru din 2012 fata de 20% in 2009-2010.

Pe de alta parte, 'intentiile de a parasi organizatia in care activeaza nu s-au diminuat ci din contra, nivelul satisfactiei si motivarii inregistrat pana in acest moment este unul foarte scazut, un mare impact avandu-l situatia economica si volumul scazut de oportunitati de angajare, astfel incat ne putem astepta la multe miscari pe piata fortei de munca in urmatoarele sase luni, in functie de evolutia economiei', apreciaza cercetatorii.

Desi cele mai multe oportunitati de angajare sunt pentru posturile manageriale si de specialisti, nivelul satisfactiei este cel mai scazut tot la nivel de management: mai multi senior manageri (55%) si manageri (34%) se gandesc serios sa isi paraseasca organizatia, in comparatie cu non-managerii (30%).

In opinia Oanei Datki, Country Manager al Consulteam, 'aceasta lipsa de angajament va costa mai mult ca sigur angajatorii in viitorul apropiat, ducand la o cifra de afaceri in crestere, absenteism ridicat, lipsa productivitatii si investitii inutile in forta de munca'.

La nivel global, din cei aproape 30.000 angajati care au luat parte la studiu, un procent semnificativ se gandesc serios sa-si dea demisia: de la o treime din cei intervievati in SUA (32%), Canada (36%), Marea Britanie (36%), Franta (30%), Germania (33%) si China (34%) pana la mai mult de jumatate din cei din India (54%), Mexic (56%) si Brazilia (56%).

'Atunci cand un procent semnificativ al populatiei active se gandeste sa-si paraseasca angajatorii, investitia in oameni devine riscanta pentru ca un alt angajator poate sa culeaga roadele acelei investitii, daca angajatul se decide sa plece. De aceea, angajatorii trebuie sa-si redirectioneze investitiile catre cei mai valorosi angajati', sustine Oana Datki.

Prin identificarea acestor talente si prin identificarea formelor de recompensare si a programelor de management al talentului, angajatorii pot 'bate palma'cu angajatii pentru imbunatatirea angajamentului acestora fata de organizatie, deci a performantei institutiei si, implicit, a businessului.

Studiul Mercer ofera o imagine a angajamentului si loialitatii angajatilor fata de organizatia in cadrul careia activeaza. Consulteam furnizeaza servicii de consultanta in resurse umane, training si recrutare si selectie. Este reprezentantul exclusiv al Mercer in Romania, precum si al Tack International.

#studiu mercer venituri romani, #locuri munca romania, #studiu loialitate angajati , #Resurse umane