Secretele celui mai bun angajator din Romania, in 2010

Duminica, 02 Octombrie 2011, ora 08:00
6063 citiri
Secretele celui mai bun angajator din Romania, in 2010

GlasoSmithKline este "Cel mai bun angajator din Romania" in 2010, potrivit Hewitt Associates, iar titlul pare sa i se potriveasca exact ca o manusa. Programul de management al talentelor, care incepe inca de la recrutare, pare sa fi dat rezultate iesite din comun pentru piata romaneasca. Angajatii GSK au invatat sa se implice, au tot sprijinul pentru dezvoltare si fac parte din procesul de luare a deciziilor, sustine Iulia Dobritoiu, HR Business Lead & HR Services Lead, GlaxoSmithKline Romania.

Mai departe se creeaza un lant de avansari, in care se asigura mereu un flux de talente in orice pozitie din organizatie.

De curand, doi oameni importanti din board, Mihaela Ianosev si Roxana Precu, au fost promovati in boardul de conducere din Londra al GlaxoSmithKline. Acest lucru ce demonstreaza inca o data ca politica de promovare interna functioneaza ca un factor de motivare si de implicare intrinseca, ingredient de baza in reteta succesului.

Reusita se datoreaza exclusiv oamenilor din companie, sustine reprezentantul GlaxoSmithKline Romania.

"Comparativ cu alti jucatori din industria farmaceutica, probabil ca GSK este una dintre cele mai „nationale” dintre companiile internationale din Romania: are productie de medicamente la Brasov, o companie importanta de distributie farmaceutica nationala, Europharm Distributie, precum si o echipa puternica de reprezentanti medicali, in total o echipa de peste 1.000 de angajati, care contribuie la succesul companiei pe piata locala", a declarat Iulia Dobritoiu pentru Bloombiz.

Cum poate o companie sa ajunga “cel mai bun angajator din Romania"? Cateva sfaturi pentru companiile care aspira la acest titlu.

In studiul „Best Employers Romania 2009-2010”, realizat de compania de consultanta in resurse umane Hewitt Associates, GSK s-a clasat pe locul intai in topul companiilor din Romania cu peste 250 de angajati, inregistrand un nivel ridicat de implicare al echipei, de peste 80%. Iar in termenii definiti de specialistii in resurse umane ai Hewitt Associates aceasta “implicare” a angajatilor inseamna mai mult decat satisfactia angajatului sau atasamentul acestuia fata de locul de munca: „implicarea” reflecta chiar masura in care angajatii isi doresc sa contribuie la succesul companiei.

Prin urmare, pentru a mentine nivelul ridicat de implicare a angajatilor, GSK pune un accent deosebit pe comunicarea interna unitara, coerenta si continua intre angajati si management, aceasta fiind o resursa esentiala in transformarea angajatilor in ambasadorii companiei si in consolidarea culturii organizationale.

In plus, politicile GSK de resurse umane au la baza atat recunoasterea performantei individuale (calitative si cantitative), cat si identificarea si retinerea talentelor in organizatie prin programele de dezvoltare accelerata. Dezvoltarea angajatilor prin expunerea la proiecte, arii de business sau culturi diverse reprezinta, pe langa beneficiul individual, un mod de lucru standard in cadrul GSK.

Asadar, printre metodele importante de atragere a noilor angajati se numara politicile de recrutare si selectie (concentrate pe descoperirea potentialului si agilitatii de a invata a candidatului), politica de  management al talentelor si programele de dezvoltare accelerata ce decurg din aceasta. Nu in ultimul rand, cultura noastra organizationala are ca fundament implicarea oamenilor in procesul de luare a deciziilor, dezvoltarea personala si a celorlalti, etica si implicarea in proiecte de voluntariat, in beneficiul comunitatilor locale care au nevoie de ajutor.

Dincolo de toate aceste programe interne, GSK a castigat titlul de „Cel mai bun angajator din Romania” doar datorita oamenilor din companie. Comparativ cu alti jucatori din industria farmaceutica, probabil ca GSK este una dintre cele mai „nationale” dintre companiile internationale din Romania: are productie de medicamente la Brasov, o companie importanta de distributie farmaceutica nationala, Europharm Distributie, precum si o echipa puternica de reprezentanti medicali, in total o echipa de peste 1.000 de angajati, care contribuie la succesul companiei pe piata locala.

Care este "reteta succesului" folosita de GSK pentru retinerea si cresterea oamenilor talentati?

Ceea ce folosim ca instrumente pentru retinerea si cresterea oamenilor talentati in GSK Romania sunt planurile de dezvoltare diferentiate, care includ atat experiente directe in arii noi si project management, cat si coaching si/sau mentoring. Comunicarea deschisa si focusul pe dezvoltare, la toate nivelurile din organizatie, sunt esentiale pentru noi.

Iar faptul ca cei doi profesionisti cu potential ai echipei GSK Romania – Mihaela Ianosev si Roxana Precu - au acceptat sa preia roluri in echipele centrale ale GSK ne arata inca o data ca politica noastra de retinere si crestere a oamenilor talentati functioneaza foarte bine.

Care sunt etapele programului de Talent Management implementat de GSK?

Ceea ce urmareste fiecare etapa a acestui program de Talent Management este sa stabileasca actiunile care vor duce la dezvoltarea talentelor in organizatie si sa asigure succesiunea si continuitatea, la toate nivelurile.

Astfel, programul de Talent Management al GSK incepe chiar de la recrutare (interna si externa). Aceasta vizeaza atat performanta cat si potentialul pe care candidatul le are. Toate celelalte procese interne (dezvoltare, managementul performantei, managementul carierei) sunt integrate in acest proces.

Strategia de recrutare a companiei este orientata catre interiorul organizatiei, deoarece orice pozitie noua care devine vacanta este anuntata, mai intai, intern. In acest mod, oferim angajatilor posibilitatea sa faca pasul urmator in dezvoltarea lor. Apoi, intregul proces de recrutare tine cont de principiile noastre privind managementul talentului, pentru ca ne uitam foarte mult si la potentialul candidatului, nu numai la experienta acumulata anterior si la performanta acestora.

Practic, componenta de talent management este vizibila in foarte multe proiecte si programe pe care le derulam, unul dintre ele fiind programul GSK de traineeship la care participa tineri absolventi cu potential. Probabil cel mai vizibil rezultat al acestui intreg proces sunt colegii nostri care pleaca din organizatia romaneasca pentru a prelua roluri regionale, roluri de conducere in alte organizatii GSK din lume sau chiar roluri in cadrul sediului nostru central de la Londra.

In concluzie, faptul ca GSK Romania este o pepiniera de talente pentru Europa este dovada faptului ca procesul de Talent Management functioneaza si ca ne ridicam la cerintele si standardele GSK de pretutindeni.

Si, pentru ca am punctat ideea legata de continuitate, acelasi proces de Talent Management  ne ajuta sa ne asiguram ca prin avansarea unor talente cheie nu cream viduri in organizatie. Datorita faptului ca avem planuri diferentiate de dezvoltare a carierei, pozitiile descoperite sunt preluate rapid de cineva pregatit sa o faca la un nivel continuu de performanta.

#cel mai bun angajator, #glaxosmithkline, #reteta succesului, #tehnici management talente , #Resurse umane