Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vezi cum se fac concedierile in MAI

Vezi cum se fac concedierile in MAI

Sanctiunile disciplinare, pregatirea si experienta profesionala, calificativele primite in ultimii trei ani, situatia sociala si implinirea varstei legale de pensionare sunt printre criteriile in baza carora vor fi facute disponibilizarile in Ministerul Administratiei si Internelor (MAI), potrivit Mediafax.

Ministerul Administratiei si Internelor a supus dezbaterii publice proiectul de hotarare pentru stabilirea criteriilor de evaluare a personalului MAI, punctajelor si ponderilor aferente, componentei comisiei, procedurii-cadru si termenelor de evaluare necesare punerii in aplicare a masurilor speciale pentru incadrarea in bugetul institutiei pentru 2011.

Proiectul de act normativ prevede ca evaluarea personalului MAI va fi realizata luandu-se in considerare exclusiv situatia personala si profesionala a acestuia , fara a se crea situatii discriminatorii.


Astfel, pentru stabilirea personalului MAI care va fi trecut in rezerva ori ale caror raporturi de serviciu sau de munca inceteaza vor fi luate in considerare cinci categorii de evaluare, numerotate de la A la E.


In categoria A intra criteriile referitoare la indeplinirea conditiilor legale pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta, la situatia mentinerii in activitate dupa implinirea limitei de varsta in gradul profesional sau militar, respectiv la situatia personalului clasat "apt limitat"ori incadrat in gradul III de invaliditate.


Astfel, in functie de aceasta categorie, vor fi restructurati angajatii MAI clasati medical ca "apt limitat" sau cu grad III de invaliditate, cei care indeplinesc conditiile de pensionare pentru limita de varsta si cei ce cumuleaza pensia cu salariul.


De asemenea, vor fi restructurati angajatii care au fost mentinuti in activitate dupa implinirea limitei de varsta in gradul profesional.


In categoria B sunt cuprinse criteriile privind conduita personalului.


Evaluarea va fi facuta pe categorii profesionale, respectiv politisti, cadre militare, functionari publici, personal contractual (inclusiv preotii militari), soldati si gradati voluntari, in functie de sanctiunile administrative (mustrari, amenzi) sau disciplinare (mustrari, diminuarea salariului, amanarea promovarii, retrogradarea din functie) ramase definitive, precum si de existenta unor hotarari judecatoresti prin care se suspenda executarea cu inchisoarea sau amenda penala, cu exceptia reabilitarii.


Categoria C vizeaza evaluarea modului de indeplinire a atributiilor de serviciu.


In criteriile de evaluare intra absolvirea a cel putin unui curs sau program de pregatire profesionala in specialitatea postului ocupat, suplimentar fata de cel prevazut ca cerinta minime in fisa postului si experienta profesionala in domeniu si in specialitate, pornind de la cea pana in trei ani si ajungand la cea peste 15 ani.


Un alt criteriu de evaluare este cel privind indeplinirea atributiilor de serviciu.


Criteriile din grupa D au in vedere calificativele obtinute de angajati in ultimii trei ani de activitate in MAI si se impart in functie de fiecare categorie de personal.


Astfel, la politisti calificativele sunt nesatisfacator, satisfacator, bun, foarte bun si exceptional, la cadre militare - necorespunzator, mediocru, corespunzator, bun, foarte bun si exceptional, la functionari publici - nesatisfacator, satisfacator, bine si foarte bine, la personalul contractual - nesatisfacator, satisfacator, corespunzator, bun si foarte bun, iar la soldatii sau gradatii voluntari - necorespunzator, mediocru, corespunzator, bun, foarte bun si exceptional.


In categoria E intra criteriile privind situatia sociala, respectiv daca angajatul are copii in intretinere, este intretinator unic de familie, are in intretinere si alte persoane pe langa copii, este vaduv sau divortat si are in ingrijire copii.


Evaluarea va fi facuta de o comisie speciala constituita in acest scop, la nivelul fiecarei unitati a aparatului central al MAI.


Membrii comisiei vor solicita de la structurilor de specialitate - resurse umane si medicale - datele referitoare la situatia personala si profesionala a angajatilor, relevante pentru aplicarea criteriilor de evaluare.


Dupa evaluare, comisiile vor intocmi lista cu personalul nominalizat pentru trecere in rezerva sau incetarea raporturilor de serviciu ori de munca.


"Deciziile privind trecerea in rezerva ori incetarea raporturilor de serviciu sau de munca se fundamenteaza pe baza documentelor elaborate de catre comisiile de evaluare, insa punctajul obtinut de personalul nominalizat in vederea disponibilizarii nu este de natura a schimba temeiurile juridice pentru incetarea raporturilor de munca/serviciu cu angajatorul - mentionate la art. 2 alin. (1) din Lege, disponibilizarea realizandu-se, in toate cazurile, din motive neimputabile personalului", se arata in nota de fundamentare a proiectului de hotarare de Guvern. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1669 ori