7 pasi spre o cariera solo de succes

Marti, 17 Iulie 2007, ora 10:49
2307 citiri
7 pasi spre o cariera solo de succes

Sa fii propriul tau sef aduce cu sine o serie de avantaje dar tranzitia de la mediul corporate la o cariera solo de succes dureaza si necesita munca. Revista Money Magazine propune sapte pasi pentru un inceput cu dreptul:

1. Fii sigur ca ai acoperire financiara

Majoritatea celor care doresc o cariera solo au nevoie sa puna deoparte veniturile pe un an intreg inainte de a se lansa. Vei sti in decursul a opt luni daca afacerea ta poate fi sustinuta sau nu. Pentru a-ti mari sansele de supravietuire, ai grija ca finantarea ta sa nu aiba ca sursa un singur proiect!


2. Evita izolarea caracteristica unui inceput de unul singur

Nu suna niciun telefon, nu are loc nicio intalnire formala, nici macar o interactiune cu oamenii.

A fost o schimbare dificila pentru Phil Zwieg, 60 de ani, care a inceput o cariera de strategy consultant in iulie 2006 dupa ce s-a retras de la compania de asigurari unde lucrase si al carei vicepresedinte a fost timp de cativa ani.

Pentru a se feri de izolare, Zwieg preda doua cursuri la colegiul din Wisconsin. "Se cunoaste lipsa unei organizari ierarhice", recunoaste el. " Inca mi-e greu sa ma obisnuiesc".

3. Fii propria-ti reclama

Cu siguranta ca toti cei care te-au intalnit te considera un model de urmat in viata. Darbusinessman2.jpg asta nu inseamna ca ar tranti 150 de dolari pe ora ca sa profite de intelepciunea acumulata de tine.

Incepe prin a te apropia de fostul angajator daca ai vazut o nisa care ar avea nevoie de consultanta ta. Incearca sa reiei legatura cu reteaua de contacte pe care o aveai in cadrul companiei unde ai lucrat. Va trebui, de asemenea, sa te obisnuiesti sa-ti fluturi cu mandrie name-tag-ul la toate intalnirile formale sau sa raspandesti vorba ca te-ai lansat singur, la jocurile de golf.

Merita sa investesti intr-un antet stilat sau in carti de vizita, spune Pam Lassiter, consultant de cariera si autor al manualului " Siguranta noului loc de munca". " Trebuie sa inspiri siguranta. Nu vrei sa arati ca si cum ai fi intre doua job-uri, chiar daca, in realitate, asa e", spune Lassiter.

4. Calculeaza-ti valoarea la rece

Gandeste-te lace salariu luai cand erai angajat, adauga apoi costul concediului si alte beneficii. In plus, pune in calcul problemele administrative- locatia, tehnologia necesara.

In functie de industrie, ar trebui sa tintesti o marja a profitului de 20%. Dupa o incercare, castigurile ar trebui sa fie cel putin duble fata de cat ai fi castigat in interiorul unei companii.

5. Aminteste-ti ca nu poti pune la socoteala fiecare ora

businessman_1.jpgE rezonabil sa te astepti ca 20% din timpul tau va fi dedicat administrarii afacerii (formulare de propuneri, trimitere de facturi) si o alta cincime din timpul tau va fi dedicata marketingului.

" Cea mai interesanta provocare este sa te ocupi de toate aspectele afacerii tale", spune John Stevenson, caruia i-a trebuit un an ca sa puna pe picioare propria afacere de consultanta in Texas.

Pana sa faca acest pas, Stevenson ocupa pozitia de ofiter de informatii la o firma subsidiara a Sharp Electronics. " Cand esti in conducere, alti oameni se ocupa de bugete si prezentari. Dar cand esti pe cont propriu, trebuie sa-ti dezvolti un nou set de abilitati", considera Stevenson.

6. Invata sa ai incredere, dar si sa verifici

Conform statisticilor, unul din 30 de clienti se va dovedi nepotrivit pentru afacerea ta. Cu privire la ceilalti, ai grija sa apari cu un document care sa previna o lovitura costisitoare, afisand responsabilitatile care i se cuvin fiecarei parti contractuale. Contractul ar trebui sa te apere de eventualele blob-uri, proiecte care ajung la dimensiuni necontrolabile. Cuantifica numarul de revizii acoperit de taxa platita.

Poti gasi o serie de contracte standard online, dar va trebuie sa leadaptezi. Consultantii pe marketing, spre exemplu, vor trebui sa introduca o clauza care sa defineasca rolul acestora de furnizori de continut, nefiindresponsabili de felul in care informatiile vor fi folosite ulterior. Ai grija ca documentul sa fie parafat de un avocat.

7. Nu te ingrijora cu privire la siguranta locului de munca

Nu exista asa ceva. Cea mai promitatoare afacere se poate "usca" intr-o clipita.businessman3.jpg

Un exemplu: Geary MacQuiddy, care a ocupat pozitia de consultant in cadrul unei organizatii, inainte sa-si deschida propria afacere in Boston, in urma cu un an. Acum ea lucreaza cu oamenii aflati in tranzitie, care se afla in fata unui divort sau in fata unei nasteri in familie.

Ea a pierdut de curand cel mai bun client pentru ca acesta a decis sa se intoarca la sotia sa. "Banuiesc ca fiecare meserie are riscurile sale", a spus MacQuiddy.

Bloombiz