"Comportamentul managerului este determinant pentru cultura organizationala. Daca seful impune performanta angajatilor si este corect, organizatia devine una de elita, unde angajatii dau rezultate foarte bune", a declarat Liviu Raducan, Chief Ethics & Compliance Office la Smart Sigma.
In managementul modern, sefii nu mai incearca sa aiba dreptate. Tot timpul trebuie sa se informeze, sa-si invite angajatii sa vina cu puncte de vedere pentru a arata cum stau lucrurile in fiecare moment, este de parere consultantul.
Inevitabil, managerii ajung in conflicte de interese.
Cel mai corect lucru, considera Raducan, este ca intr-o companie sa existe o politica oficiala care sa permita ca, atunci cand intri intr-un conflict de interese pe care sa poti sa-l declari, sa te abtii de la a actiona in vreun fel, din punct de vedere patrimonial.
In ceea ce priveste mitul conform caruia seful trebuie sa fie primul la locul de munca, acest lucru s-a dovedit a fi fals, precizeaza consultantul.
"Seful nu este important prin prezenta lui la locul de munca, ci prin ceea ce face el cu echipa, prin faptul ca el este cel care creeaza cultura organizationala", spune Raducan.
Singurele situatii in care sefii trebuie sa fie primii la servicu sunt situatiile in care acestia lucreaza in administratie sau in anumite pozitii publice.
Urmareste si:
Business Adviser: Cum previi frauda in compania ta?
Business Adviser: ce tinuta adoptam la locul de munca?
Business Adviser: Te simti discriminat la locul de munca?