Ce descopera astazi business-ul? Ca oamenii sunt extrem de emotionali

Vineri, 15 Octombrie 2010, ora 00:04
2527 citiri
Ce descopera astazi business-ul? Ca oamenii sunt extrem de emotionali

"Motivatorii principali pentru un angajat sunt de ordin psihologic. Daca pornim de la premisa ca omul este o fiinta perfect rationala, avem toate sansele sa gresim. Ceea ce pare sa descopere industria si business-ul in momentul de fata, este ca oamenii sunt extrem de emotionali. Majoritatea deciziilor sunt luate in mod emotional, actiunile personale legate de locul de munca sunt influentate foarte mult de factorii emotionali", a declarat Stelian Panescu, Director General al Smart Sigma, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.

Ce presupune stimularea adevarata a angajatilor?

Stimularea inseamna sa-i determini sa faca ceea ce vrei tu sa faca. Acesta este si motivul pentru care imi place cuvantul “stimulare”.

Stimularea inseamna batul si morcovul.

A facut ce vrei tu, ii dai morcovul, a calcat pe bec, atunci ii dai batul.

Care sunt aspectele critice ale motivatiei pentru succesul pe termen lung al companiei?

Nu incerc sa tai firul in patru, dar incerc sa separ motivatia de stimulare pentru ca, conform unui autor clasic, Hertzberg, motivatia este gresit folosita ca termen si putin inteleasa.

De cele mai multe ori, consideram motivatie a-i determina pe altii sa faca ce vrem noi.

O definitie suficient de corecta ar fi sa-i determini pe ceilalti sa vrea sa faca ceea ce vrei tu.

Din acest punct de vedere este evident un factor determinant pentru succesul pe termen lung al companiei.

Care sunt cele mai importante tipuri de motivatie pe care le poate adopta un manager in relatia cu angajatii sai?

Pe primul loc as pune comunicarea, adica sa le spui clar ce au de facut.

In al doilea rand, sa incerci sa le determini intrarea in functiune a motoraselor interne.

McClelland le definea acum 30 de ani ca fiind nevoia de putere, nevoia de realizare si nevoia de afiliere.

Nevoia de afiliere este extrem de puternica.

Nevoia omului de a se simti bine in colectiv si nevoia lui de socializare pot fi extrem de bine realizate intr-un anumit tip de mediu cultural.

Motivatorii principali pentru un angajat sunt de ordin psihologic.

Daca pornim de la premisa ca omul este o fiinta perfect rationala, avem toate sansele sa gresim.

Ceea ce pare sa descopere industria si business-ul in momentul de fata, este ca oamenii sunt extrem de emotionali.

Majoritatea deciziilor sunt luate in mod emotional, actiunile personale legate de locul de munca sunt influentate foarte mult de factorii emotionali.

Cum trebuie sa comunice un manager pentru a afla dorintele angajatilor sai?

Sincer. Este foarte simplu.

A comunica inseamna a asculta si a vorbi.

Comunicarea este intotdeauna bidirectionala.

Daca managerul considera ca a comunica inseamna a transmite ceea ce crede el sau ceea ce a primit el ca ordin de sus, asta este doar o parte a comunicarii.

In acest fel nu va realiza ceea ce-si propune.

Cum reuseste un manager sa-si incurajeze angajatii atunci cand acestia sunt debusolati sau dezamagiti?

Recunoscandu-si greselile.

Daca angajatii sunt debusolati sau dezamagiti, intr-o masura semnificativa este si vina lui ca manager.

Trebuie  sa recunoasca ca a gresit si sa-si corecteze greseala.

Atata vreme cat managerii se considera supraoameni, pentru ca ei sunt conducatori, atat vreme cat considera ca ceilalti sunt niste copii care vor cauta sa speculeze orice slabiciune a sefului, vor avea de pierdut.

Cu cat sunt mai umani, cu atat sansele lor de a avea influenta asupra vor fi mai mari.

Pentru momentele de deruta si de suparare, o atitudine mai ferma sau increderea in sine pot fi salutare, dar numai in momentele de criza.

Daca salariatul este motivat, va dori sa prelungeasca aceasta stare.

Atata timp cat este motivat, va fi loial si va dori sa ramana in acea companie.

Care este profilul unui sef care cunoaste si utilizeaza in mod optim motivatia?

Acest profil probabil ca este foarte diferit de profilul majoritatii sefilor din ziua de astazi.

Putem vorbi despre seful viitorului.

A folosi in mod optim motivatia asupra angajatilor, inseamna sa ai incredere in ei, sa le arati acest lucru, sa fii deschis, sa nu te temi de ei, sa nu fii paranoic si in acelasi timp sa fii extrem de clar si sincer in tot ceea ce intreprinzi.

Este unul dintre motivele pentru care Jack Welch, un reprezentant al managementului clasic, spunea ca trebuie sa fii sincer cu oamenii.

In momentul in care esti sincer cu ei le poti cere, le poti da, ii poti pedepsi, ii poti recompensa, iar ei vor sti intotdeauna ce ai avut  de gand, vor sti la ce sa se astepte si vor avea incredere.

Asta ar trebui sa-si doreasca fiecare conducator.

Cum pot fi inspirati oamenii intr-o lume a mesajelor negative?

Prin altfel de mesaje.

Daca toata lumea da mesaje negative inseamna ca sunt banale, banalizate si oamenii vor incerca sa le ignore.

Avem nevoie de altceva, nu numai de reprosuri si observatii.

Evident, nu trebuie sa folosim mesaje pe ton festivist, nu mesaje bombastice, ci mesaje simtite si sincere.

#business, #de, #decizii, #emotionali, #factori, #loc, #manager, #munca, #panescu, #stelian , #Stiri Locuri de munca