Ce "omoara" inovatia in compania ta

Vineri, 27 Mai 2011, ora 21:55
2008 citiri
Ce "omoara" inovatia in compania ta

Multi conducatori stiu care sunt factorii care infraneaza inovatia intr-o companie, dar putini sunt cei care isi dau seama ca participa la aceasta miscare prin atitudinea lor. Majoritatea sunt perfect convinsi ca fac ceea ce trebuie pentru companie si refuza sa se adapteze schimbarilor, iar asta "omoara" din start orice incercare de inovatie la nivel de companie.

O companie in faza de start-up nu are norme, insa pe masura ce se dezvolta foloseste o serie de “factori-cheie ai succesului” pe care ii aplica apoi ca reguli de baza, zi de zi.

Rezistenta la schimbare, o problema de management

Managerii primesc sarcina de a se asigura ca acesti factori-cheie sunt asimilati si se aplica de catre suborodnati, potrivit Forbes.

In acest mod, insa, acesti oameni sunt transformati intr-o “politie a stagnarii”, fiind rasplatiti pentru capacitatea lor de a face totul conform regulilor.

Chiar daca piata evolueaza, unii oameni raman cu aceleasi idei bine intiparite in minte si ii impiedica si pe cei aflati in subordine sa isi puna in valoare potentialul creativ, atat de valoros pentru companie.

Inovatia inseamna libertatea de a gandi

Teama de esec este principala cauza pentru care echipele de management din companii nu isi asuma riscuri mai ales in perioade de colaps financiar.

Managerii, insa,  trebuie sa le permita subordonatilor sa experimenteze si sa fie inovativi in aceeasi masura in care le permit sa greseasca, din cand in cand.

In caz contrar, angajatii creativi vor deveni frustrati pentru ca nu pot evolua si nu pot contribui la schimbari pozitive.

Asta este o modalitate sigura de a pierde angajati-cheie, in favoarea concurentei.

Asa nu

Iata cateva reactii care inabusesc orice incercare de a fi creativ, pe care ai putea sa le controlezi, data viitoare cand ti se propune o idee inedita, care te-ar putea diferentia de competitie:

“Aceasta idee contravine politicilor companiei”

“Aceasta idee nu e practica”

“E o idee buna, dar nu e necesara”

“Nu avem resursele necesare sa punem in aplicare ideea”

“Va costa prea mult”

“N-am facut asa niciodata”

“Nu stiu care va fi parerea clientilor”

“Ideea mai trebuie aprofundata”

“Nu face parte din indatoririle tale”

“Hai sa ne mai gandim putin”

“Nu ne intereseaza asta”

“Seful nu va fi de acord”

“E o idee care prinde doar la tineret”

“E prea greu de administrat”

“De ce n-a mai propus nimeni asta pana acum?”

“Ar trebui sa asteptam o redresare economica pentru asta”

“Cine a mai incercat sa faca asta?”

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#companie, #creativitate, #echipe de management, #inovatie, #inovatie economica, #managementul schimbarii, #manager , #Stiri Locuri de munca