Cele mai comune tipuri de intervievare pentru un job

Sambata, 18 Aprilie 2009, ora 10:17
4346 citiri
Cele mai comune tipuri de intervievare pentru un job

Interviurile pentru angajare sunt destinate descoperirii celui mai potrivit om. Atat compania, cat si candidatul vor sa determine daca exista o potrivire intre acestia, daca fiecare raspunde la nevoile celuilalt.
Cei care isi cauta un job se pot astepta, in principiu, la un stil de intervievare din doua. In timp ce stilurile difera intre ele, exista cateva activitati de baza pe care candidatul trebuie sa le intreprinda atat inainte, cat si dupa interviu, pentru a avea succes.

In cele ce urmeaza, Bloombiz te invita sa afli cateva aspecte comune ale stilurilor de intervievare. Ulterior, vor fi prezentate, pe scurt, cele doua mari tipuri de interviuri.

Aspecte comune ale interviurilor de angajare:

Pregatire si cercetare: Cei care isi cauta un job trebuie sa petreaca timp inainte de interviu, cercetand tipul de job, compania si domeniul pentru care sustin interviul. Sa cunosti acesti factori este un lucru critic pentru succesul tau profesional, scrie quintcareers.com Te poti folosi de internet, studii de piata, retele sociale si publicatii din domeniu.

•    Anticiparea intrebarilor si pregatirea raspunsurilor: Chiar daca tipurile de intrebari difera de la in stil de intervievare la altul si de la un intervievator la altul, candidatii trebuie sa isi faca un plan de actiune si sa fie pregatiti cel putin pentru a raspunde la intrebarile tipice. Nu ar trebui sa memorezi raspunsurile, insa poti lua cateva notite, astfel incat sa acoperi toate punctele pe care trebuie sa le includa raspunsurile tale. De asemenea, ar trebui sa ai pregatite cateva intrebari pentru angajator.

Iata cateva exemple de intrebari tipice, la care cel mai probabil va trebui sa raspunzi in momentul interviului de angajare:

Cum te-ai descrie?
De ce ti-ai parasit ultimul loc de munca?
Care sunt obiectivele tale pe termen scurt si pe termen lung?
Ce alte obiective, in afara de cele profesionale, ti-ai stabilit pentru urmatorii 10 ani?
Unde te vezi peste 5 ani? Dar peste 10 ani?
Ce vrei sa faci in viata?
Care sunt obiectivele tale in cariera?
Cum planuiesti sa iti atingi obiectivele?
Care sunt cele mai importante recompense pe care le astepti de pe urma carierei tale?
Cat te astepti sa castigi peste 5 ani?
De ce ti-ai ales aceasta cariera?
Poti explica aceasta pauza in viata ta profesionala?
Cat de bine lucrezi cu oamenii? Preferi sa lucrezi singur sau in echipa?
Cum ti-ai evalua abilitatea de a gestiona conflictele?
Ai avut vreodata probleme cu managerul tau? Cum le-ai rezolvat?
Ce e mai important pentru tine – munca in sine sau cat esti platit sa o faci?
Care consideri ca iti sunt punctele forte si cele slabe?
Cum te-ar descrie un prieten bun?
Descrie cel mai bun job pe care l-ai avut vreodata.
Descrie cel mai bun sef pe care l-ai avut vreodata.
Ce ar spune fostul angajator despre performantele tale profesionale?
Ce te motiveaza sa lucrezi mai mult?
De ce ar trebui sa te angajez?
Ce te face calificat pentru acest job?
Cum determini sau evaluezi succesul?
De ce crezi ca este nevoie pentru a avea succes intr-o companie ca a noastra?
In ce mod crezi ca poti aduce o contributie valoroasa companiei noastre?
Ce hobby-uri ai? Ce iti place sa faci in timpul liber?
Ai fost vreodata concediat sau fortat sa-ti dai demisia?
Ce calitati consideri ca ar trebui sa detina un manager?
Te consideri un lider?
Care sunt calitatile unui bun lider?
Descrie care au fost atributiile tale la ultimul job.
Care este ultima carte pe care ai citit-o?
Spune-ne doua sau trei realizari care ti-au oferit cea mai mare satisfactie? De ce?
Care consideri ca este cea mai mare realizare a ta de pana acum?
Planuiesti sa-ti continui studiile?
In ce fel de mediu de lucru te simti cel mai confortabil?
Cum lucrezi sub presiune?
Ce decizii dificile a trebuit sa iei pana acum?
Cat de bine te adaptezi la situatiile noi?
De ce vrei acest job?
Ce ne poti spune despre compania noastra?
Ce stii despre concurenta?
Care sunt asteptarile tale cu privire la promovari si pachetul salarial/maririle de salariu?
Esti dispus sa calatoresti mult in scop de afaceri?

•    Follow-Up: Este uimitor cati dintre cei care isi cauta un job sar peste acest pas vital. Trebuie sa scrii imediat un bilet de multumire fiecarei persoane care a fost prezenta la interviul tau. Nu numai ca aceasta scrisoare face parte din impresia profesionala pe care o lasi, insa deseori este nevoie sa mai subliniezi o data un anumit concept sau o anumita aptitudine pe care angajatorul o doreste la un viitor angajat.

Tipuri de interviuri:

Cele doua stiluri de intervievare folosite astazi de majoritatea companiilor sunt interviul traditional si cel comportamental.

•    Interviul traditional foloseste un spectru larg de intrebari, precum “de ce vrei sa lucrezi cu noi” si “spune-mi despre slabiciunile si punctele tale forte”. Succesul sau esecul unui interviu depinde in cea mai mare parte de capacitatea candidatului de a comunica, mai mult decat de sinceritatea sau continutul raspunsurilor sale. Angajatorii cauta raspunul la trei intrebari: are candidatul abilitatile necesare pentru acest job; are candidatul entuziasmul si simtul etic pe care il asteapta angajatorul; si va sti candidatul sa lucreze in echipa si sa se adapteze cerintelor companiei.

•    Interviul comportamental este bazat pe teoria conform careia performanta din trecut este cel mai bun indicator al comportamentului viitor si foloseste intrebari menite sa analizeze comportamente trecute specifice, precum: “spune-mi despre momentul in care te-ai confruntat cu o problema neasteptata”, “spune-mi despre momentul in care nu ai reusit sa-ti atingi un obiectiv” si “da-mi un exemplu exact al unei situatii cand a trebuit sa gestionezi mai multe situatii in acelasi timp”. Candidatii trebuie sa se pregateasca pentru acest tip de interviu, amintindu-si de experientele trecute. Ulterior, intervievatorii vor avea si alte intrebari, vor cere detalii pentru a putea explora toate aspectele situatiei date. Poti folosi si munca de voluntariat, proiectele la care ai lucrat pe perioada studiilor etc. Candidatii ar trebui sa-ti structureze raspunsurile in urmatoarea ordine:

1.    Descrierea situatiei
2.    Discutarea actiunilor intreprinse
3.    Comunicarea rezultatelor
4.    Lectiile invatate din experienta respectiva

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#interviu job cariera , #Stiri Locuri de munca