Cheia obtinerii devotamentului angajatilor

Marti, 05 August 2008, ora 10:25
2049 citiri
Cheia obtinerii devotamentului angajatilor

Obtinerea fidelizarii si a devotamentului angajatilor se rezuma la trei factori - leadership-ul, dorinta de a asculta si deschiderea spre invatarea de lucruri noi - potrivit firmelor britanice care au fost votate de catre angajati ca fiind "cel mai bun loc in care poti lucra". Cercetarea devotamentului angajatilor, efectuata de Best Companies, ca parte din schema de acreditare a angajatorilor din Marea Britanie, a gasit ca firmele care isi ating standardele de aur sunt mai pregatite sa-si asculte angajatii, au manageri care au castigat respectul echipelor cu care lucreaza si care recunosc ca nu inceteaza niciodata sa invete.


La studiu au participat 100000 de angajati din 434 de firme din Marea Britanie - dintre care 273 au fost acreditate anul trecut. Rezultatele subliniaza ca 4 din 5 angajati care lucreaza la firmele acreditate spun ca si-ar recomanda cu caldura organizatia altor candidati, in comparatie cu mai putin de doua treimi dintre angajatii care lucreaza la firme neacreditate si care afirma acelasi lucru.


Un element cheie al acestei diferente a fost ca managerii firmelor acrediate au facut tot ce le-a stat in putere pentru a castiga respectul colegilor si subalternilor, scrie management-issues.com.


Peste trei sferturi dintre angajatii care lucreaza la firme acreditate au spus ca au incredere in abilitatile de conducere ale sefilor lor, comparativ cu 60% dintre angajatii care lucreaza la firme neacreditate.


Putin peste jumatate dintre angajatii din firmele neacreditate si-au exprimat increderea in sefii lor sau in directorii organizatiei, spune studiul.


Managerii companiilor acreditate sunt mult mai dispusi sa-si asculte angajatii, ca parte din procesul de recrutare si retentie, conchide studiul.


Majoritatea angajatilor - aproape doua treimi - din organizatiile acreditate a simtit ca managerii chiar asculta probleme echipei cu care lucreaza, in loc sa le spuna direct ce sa faca.


In contrast cu ce se intampla in firmele acreditate, in cele neacreditate, aceste sentimente au inregistrat putin peste o treime sau 39% dintre respondenti.


Angajatii din firmele acreditate au fost mai dispusi sa-si recomande personal angajatorii, lucru deseori considerat a fi standardul de aur al marketingului de recrutare.


Peste 80% din personalul firmelor acreditate a spus ca s-ar bucura sa-si recomande sefii, in comparatie cu 64% dintre angajatii companiilor neacreditate.


Doar un sfert dintre muncitorii organizatiilor acreditate considera ca oportunitatea de a invata si de a se dezvolta la locul de munca este limitata, in comparatie cu aproximativ 4 din 10 angajati din firmele neacreditate care aveau nemultumiri similare.


Vasta majoritate a angajatilor care lucreaza pentru organizatiile neacreditate - 86% - crede ca angajatorul a facut tot ce a putut pentru a ajuta, cu un numar de 8 din 10 simtind ca este valoroasa contributia lor.


La polul opus, 58% din personalul companiilor neacreditate a simtit acelasi lucru.


Noua din 10 angajati ai companiilor acreditate au spus ca sunt mandri sa lucreze acolo, numar care a scazut la doua treimi in firmele neacreditate.


In organizatiile neacreditate, mai putin de jumatate dintre angajati au fost de parere ca profitul este singurul lucru care le conduce compania, insa in companiile acreditate, numarul a scazut pana la o treime.


Totusi, in urma studiului, a fost clar faptul ca atat in organizatiile acreditate, cat si in cele neacreditate, un numar surprinzator de angajati a fost de parere ca departamentele si echipele lor nu lucreaza bine impreuna.


Putin peste jumatate dintre angajatii companiilor neacreditate si aproape 4 din 10 muncitori ai celor acreditate s-au plans ca acesta este un punct slab al organizatiei in care lucreaza.


Equally worryingly for employers, almost three out of ten employees in non-accredited companies (but which were nevertheless hoping to make the grade and so above the UK national average) said that they would leave tomorrow if they had another job come their way.


La fel de ingrijorator pentru angajatori, aproximativ 3 din 10 angajati din companiile neacreditate (care totusi sperau sa ajunga sa castige peste salariul mediu al Angliei) au spus ca ar pleca maine daca li s-ar oferi alt job.


Pete Bradon, sef de cercetare la Best Companies, a spus ca aceasta este o problema serioasa pentru toti angajatorii.


"In timp ce este sanatos pentru unii angajati sa se gandeasca la pasul urmator, este clar ca angajatorii trebuie sa actioneze daca vor sa-si creasca rata de retentie," adauga acesta.