Criza economica cere schimbarea strategiilor de afaceri

Sambata, 23 Mai 2009, ora 08:53
3295 citiri
Criza economica cere schimbarea strategiilor de afaceri

In timpul crizelor economice, companiile isi pot transforma cu indrazneala pozitia competitiva, profitand de noile oportunitati care rezulta din schimbarile dramatice ale peisajului competitiv. Cercetarea realizata de Accenture analizeaza modelele oferite de liderii diverselor domenii pentru a identifica strategiile care permit companiilor sa iasa in fata, sa devina dominante prin performante inalte in domeniile in care activeaza.

Ne aflam in mijlocul unei schimbari fara precedent in economia globala. In timp ce turnura economica actuala aduce cu sine amenintari serioase la adresa multor companii, creeaza, de asemenea, enorm de multe oportunitati pentru afacerile inalt performante.

In vreme ce raspunsurile tactice imediate la mediul economic actual sunt necesare si sensibile, companiile care se concentreaza in mod exclusiv pe supravietuire, incercand strict sa evite falimentul, pierd din vedere imaginea de ansamblu. Tocmai in aceste vremuri pline de turbulente, companiile au ocazia si au cele mai mari sanse sa creeze si sa largeasca golurile dintre acestea si competitie.

Analiza

Actuala agitatie in economia globala va avea ca rezultat, fara doar si poate, anumite schimbari dramatice in peisajul competitivitatii. Noi intrari pe piata, consolidarea globala a industriilor/domeniilor, noi modele de business, structuri ale costurilor alterate radical si schimbari majore in echilibrul puterii, in cadrul diverselor domenii – toate exemple ale tipurilor de miscari pe care ne asteptam sa le traim sau sa le intalnim.

Strategiile pe care le urmeaza companiile in prezent vor influenta, cel mai probabil, in mod dramatic rezultatele acestora pentru urmatorii 10 ani, sustine accenture.com.

Schimbarile rapide care au loc in pietele externe, combinate cu competitia reactiva si cu eforturile de a optimiza talentele deja existente in companie creeaza mari posibilitati de construire a unui avantaj competitiv durabil pentru companiile cu viziunea si curajul de a le urma.

Insa pentru multe dintre companii, schimbarea este un proces dificil, mai ales pentru acele organizatii care au dezvoltat o paleta de mecanisme care descurajeaza devierea de la strategiile care aveau succes in trecut, dar care acum sunt iesite din uz si supraestimate si care nu se mai muleaza pe mediul economic actual. Acele companii capabile sa orchestreze la timp un raspuns, pe de alta parte, au mai multe sanse sa iasa in fata ca fiind afaceri dominante, cu performante inalte, in domeniile respective.


Recomandari

•    Depasirea barierelor interne existente in fata schimbarii va necesita un leadership puternic si devotament la toate nivelurile organizatiei – atat in crearea raspunsului la diversele strategii depasite, cat si in actionarea impotriva lor, cu convingere.

•    Noi structuri si procese pot veni in ajutor. De exemplu, responsabilizarea si oferirea autoritatii necesare unui membru al echipei pentru a construi si pentru a livra raspunsul poate ajuta la crearea momentului potrivit pentru implementarea schimbarii.

•    Viteza este cruciala. In timp ce iei in considerare raspunsul, competitia existenta si companiile noi care intra pe piata isi calculeaza si stabilesc cum sa iasa in castig, in detrimentul tau.

Intrebari pe care companiile ar trebui sa si le puna pe masura ce-si construiesc raspunsul la climatul economic actual:

1.    Cum putem folosi aceasta oportunitate pentru a restructura fundamental si pentru a eficientiza costurile?

2.    Cum putem solidifica loialitatea si profitabilitatea bazei actuale de clienti, in timp ce ne crestem cota de piata pe seama celor mai profitabili clienti?

3.    Cum ne putem creste valoarea pe piata? Cum putem obtine un castig cat mai mare din situatia care ne ofera valoarea reala versus valoarea obtinuta din relatiile cu partenerii de afaceri?

4.    Cum putem profita de conditiile de piata favorabile, cum putem obtine noi abilitati si cum putem intra pe noi piete prin intemediul achizitiilor?

#criza strategie business afacere cariera companie , #Stiri Locuri de munca