Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum faci fata tensiunii din birou

Cum faci fata tensiunii din birou

Orice job, oricat de interesant ar fi, reprezinta o sursa sigura de stres care va duce inevitabil la stari accentuate de disconfort si situatii neplacute, la birou. Chiar daca situatia s-a imbunatati de-a lungul timpului, este foarte important sa stim cum sa ne controlam si cum sa actionam cand cineva cedeaza presiunii. 

Din perspectiva organizationala, Mihai Stanescu, Executive Coach RoCoach este de parere ca principalul factor de stres la locul de munca este managementul nepotrivit al timpului, al task-urilor si al relatiilor dintre oameni.

“In al doilea rand este necentrarea oamenilor pe rezultate. In al treilea rand o  gramada de procese de delegare care se misca fara nicio noima in organizatie iar toate lucrurile de facut ajung la cei  mai buni oameni”, a declarat acesta pentru Bloombiz.ro.


Iata cateva sfaturi, pentru cei care trec ocazional sau zilnic prin situatii tensionate, la birou:


Pentru cei care au de-a face cu colegi care isi manifesta crizele emotionale, Mihai Stanescu ii sfatuieste sa actioneze, nu sa reactioneze si sa le mentina starea.


“Sunt doua mari modalitati de a face asta: una este sa confrunti omul, sa isi potoleasca emotiile sau sa il lasi sa se manifeste. De obicei recomand oamenilor care se cearta sa astepte pauzele de respiratie in care sa intervina”, sustine acesta.


Pentru cei care se afla in tabara opusa, a celor care se enerveaza din diverse cauze, coach-ul vine cu o solutie simpla:


“In momentul in care te enervezi trebuie sa te gandesti la acel lucru din cel putin trei puncte de vedere. De obicei nervii apar cand privesti situatia dintr-o singura perspectiva care e, de fapt, deficitara.”


Si publicatia Monster.com prezinta cateva variante de a face fata acestor situatii.


N-o lua ca pe un atac la persoana


Oamenii tensionati se vor enerva pe tine, chiar daca au motive sau nu, asa ca cel mai bine este sa te detasezi si sa eviti acel dialog interior cu propria persoana care amplifica starea ta de nervozitate.


Incearca sa empatizezi


A empatiza nu inseamna neaparat ca ii dai dreptate omului care a adoptat un comportament gresit si nici nu te transforma in victima furiei colegului.


Ofera-i ocazia sa se calmeze, sa respire aer curat, sa isi adune argumentele si dupa ce tensiunea s-a risipit intreaba-l ce anume l-a suparat atat de tare.


Astfel ii dai sansa sa fie rational pentru cateva momente.


Asta se poate intampla oricui


Deseori se intampla ca oamenii sa fie predispusi la nervozitate, inca de dinainte de a ajunge la birou.


Fie ca este vorba de traficul infernal, de problemele personale sau poate chiar un somn nelinistit in noaptea trecuta, orice factor poate genera o furie aparent nejustificata.


Incearca sa constientizezi cand treci prin asa ceva si sa te abtii de la interactiuni inutile cu colegii, cel putin pana te detasezi de situatia in care te afli.


Incearca o perspectiva de ansamblu


Cand te simti depasit de situatie, paraseste biroul, ia o gura de aer curat si pune-ti oridine in ganduri.


Se poate ca problema sa nu fie una izolata, iar daca ea se repeta, cel mai probabil lucrezi intr-un mediu pe care nu il tolerezi si ar trebui sa faci ceva in acest sens.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1833 ori