Cum "impachetezi" feedback-ul negativ

Luni, 29 Noiembrie 2010, ora 12:33
2912 citiri
Cum "impachetezi" feedback-ul negativ

Absenta unui feedback de calitate poate afecta profund sanatatea celor implicati in procesul de comunicare, mai ales daca este vorba de relatiile la locul de munca. Presiunea psihica la care suntem zilnic supusi nu ne permite sa trecem neafectati peste situatia in care seful nu ne ofera feedback asupra realizarilor noastre sau situatia in care nu ne exprimam parerea asupra aspectelor care ne deranjeaza, mai ales daca este critica, informeaza specialistii citati de publicatia Forbes. 

Iata cateva sfaturi in ceea despre cum sa oferi feedback, mai ales cand subiectul este mai delicat.

Actioneaza din timp

Nu astepta sa treaca o zi pana sa oferi o replica sau sa iti exprimi parerea, cu cat vorbesti mai tarziu cu atat iti este mai dificil sa ridici problema, iar gandul confruntarii de maine iti va consuma din energii.

Invata sa te calmezi

Chiar daca simti ca “explodezi” de nervi si ai vrea sa-ti spui imediat parerea despre comportamentul colegului sau subordonatului, specialistii te sfatuiesc sa inspiri adanc si sa te linistesti inainte sa oferi un feedback.

Concentreaza-te pe comportament

Nu are sens sa te adresezi unei persoane acuzand atitudinea sa ci mai degraba subliniaza comportamentele pe care ai vrea sa le schimbe, intrucat sunt mai usor de controlat, potrivit expertilor.

Pune-ti ideile in ordine

Inainte sa iti exprimi gandurile, fa-ti o “lista” a ideilor pe care vrei sa le acoperi in discutie.

Abordeaza-ti colegul sau subordonatul cat mai politicos si spune-i ca vrei sa ii oferi feedback in legatura cu situatia respectiva.

Fii cat mai direct

Mesajul tau trebuie sa fie cat mai clar, concis si trebuie transmis fara a ocoli subiectul.

Prezinta pe langa greselile sesizate si cateva modalitati de rezolvare a acestora, pentru a parea cat mai intelegator si mai putin critic posibil, te sfatuiesc expertii.

Cere parerea celuilalt despre feedback-ul tau

Nu ezita sa ii ceri explicit celui cu care stai de vorba sa iti ofere un raspuns la replica ta, apoi asculta cu atentie punctul sau de vedere.

S-ar putea sa afli lucruri interesante si absolut noi despre relatiile si evenimentele care se petrec in compania ta, iar aceste lucruri iti pot influenta chiar si tie perspectiva.

Constentizeaza faptul ca exista diferente mari intre oameni

Incearca sa “lasi garda jos” si sa accepti faptul ca neintelegerile pot porni chiar de la modul diferit in care doi oameni percep realitatea.

Nu incerca sa iesi castigator intr-o discutie in contradictoriu

Nu are niciun sens sa amplifici o diferenta de opinii pana la nivelul unui conflict in care fiecare demonstreaza ca el are dreptate si interlocutorul greseste, intrucat acest lucru va incalca politica oricarei firme care blameaza conflictele deschise.

Invata din fiecare interactiune

La sfarsitul conversatiei, analizeaza atent lucrurile spuse, repeta argumentele tale si ale interlocutorului pentru a sti la ce sa te astepti in viitor.

Prezinta consecintele, ca ultima varianta

Daca persoana vizata insista sa isi pastreze comportamentul deranjant si refuza sa receptioneze feedback-ul pe care i-l oferi de fiecare data, este cazul sa apelezi la discutii mai serioase.

Astfel, il poti anunta ca orice comportament neadecvat are consecinte, iar prima luata in considerare de compania ta ar putea fi chiar reducerea salariului.

#comportament, #feedback, #raspuns, #replica , #Stiri Locuri de munca