Cum iti fidelizezi angajatii de top

Joi, 04 Noiembrie 2010, ora 14:58
2095 citiri
Cum iti fidelizezi angajatii de top

Directorii de companii aflate la inceput de drum obisnuiesc sa isi recompenseze angajatii de top oferindu-le actiuni la compania lor. Cu toate acestea, criza economica a facut ca actiunile sa isi piarda din valoare, de aceea managerii se afla in fata unei noi provocari. Loialitatea angajatilor valorosi trebuie pastrata cu orice pret, iar expertii in HR au alcatuit pentru Entrepreneur.com o lista de sfaturi utile pentru orice companie aflat la nivel de start-up. 

Revizuieste vechile promisiuni

In timpul recesiunii, multi angajatori au facut anumite intelegeri cu salariatii.

Doar pentru a-si pastra locul de munca, unii angajati au acceptat inghetarea salariilor, reducerea numarului de ore muncite si chiar au renuntat la beneficii si bonificatii.

Pe masura ce timpul trece, angajatii devin din ce in ce mai nelinistiti, iar managerii sunt nevoiti fie sa faca noi promisiuni, fie sa lanseze noi discutii despre continuarea regimului de austeritate.

Actioneaza

Chiar daca nu iti poti permite sa oferi mariri de salariu, acum este momentul sa actionezi.

Daca angajatii se plang pe o anumita tema, fii deschis la discutii, te sfatuiesc specialistii.

De asemenea, daca acestia cer responsabilitati in plus, un program mai flexibil sau traininguri profesionale, fii cat mai intelegator.

In plus, poti sa le ceri ajutorul, intrucat angajatii isi doresc sa simta ca fac parte din echipa, sunt de parere expertii.

Sentimentul de apartententa si importanta pe care le-o acorzi sunt argumente importante pentru care unii angajati nu vor  pleca foarte usor din compania ta.

Favorizeaza buna dispozitie

Activitatile de grup in afara orelor de munca fac minuni pentru coeziunea echipelor, sustin expertii in HR.

Fa in asa fel incat compania ta sa fie un loc atractiv, care le ofera in acelasi timp angajatilor oportunitatea de crestere si dezvoltare.

Nu inceta sa comunici

Angajatii care isi formeaza o imagine gresita asupra perspectivelor companiei in care muncesc recurg deseori la sesiuni ascunse de job hunting, doar pentru a se asigura ca nu vor ramane fara venit.

O simpla conversatie poate face minuni, atat pentru moralul angajatului, cat si pentru rezultatele financiare ale companiei.

Fii cat mai transparent

Nu incerca sa “indulcesti” ambalajul in care livrezi vestile proaste, te sfatuiesc expertii.

Daca prevezi vremuri grele in continuare, nu ezita sa o spui cat mai deschis, iar daca ai posibilitatea, prezinta modul in care fiecare angajat se incadreaza in planurile companiei, pentru a intari spiritul de siguranta.

Fii atent la nedreptati

Cea mai  buna modalitate de a-i pastra loiali pe angajatii tai valorosi este sa le demonstrezi ca ii apreciezi, atat verbal, cat si prin recompense corecte.

In majoritatea companiilor, angajatii sunt foarte atenti la diferentele existente la nivel de salariu.

Daca angajatii care au contributii esentiale sunt recompensati la acelasi nivel cu cei mediocri, frustrarile acumulate pot aduce doar pierderi pentru capitalul uman al companiei tale, de aceea expertii te sfatuiesc sa analizezi diferentele si sa apelezi la mariri, acolo unde este cazul.

Fii realist

Poti crea un program de recompense in care angajatii sa intre in competitie pentru bonusuri si compensatii.

Daca finantele nu iti permit inca asta, iti este de folos sa stii ca unii angajati se simt maguliti chiar si pentru o invitatie la masa alaturi de directorul companiei.

#angajati, #companie, #criza, #top, #valoare , #Stiri Locuri de munca