Cum motivezi angajatii lenesi

Marti, 23 Noiembrie 2010, ora 14:28
5219 citiri
Cum motivezi angajatii lenesi

Orice manager are in echipa sa atat oameni talentati si dedicati total meseriei lor, cat si oameni buni, dar mai putin interesati sa exceleze in domeniu. Cei din urma reprezinta o adevarata provocare pentru manageri, care trebuie sa actioneze echilibrat pentru a valorifica la maximum potentialul pe care acesti oameni il aduc pentru companie, sunt de parere expertii in HR citati de Inc.com. 

Comunica deschis

Un management de calitate are intotdeauna la baza abilitatile de comunicare ale managerului.

Daca ai impresia ca un angajat talentat are rezultate sub nivelul sau, expertii in HR te sfatuiesc sa convoci o intalnire personala cu acesta.

Explica-i inca o data care crezi tu ca este rolul lui in organizatie si asigura-te ca a inteles cat de important este el pentru tine.

Stabileste obiective clare

Incearca sa iti dai seama daca angajatul delasator are idee care sunt asteptarile tale de la el.

Stabileste targeturi si explica angajatilor cat de important este ca toate aceste obiective sa fie atinse.

Creeaza un sistem de recompense

Desi se stie ca rezultatele bune reprezinta o adevarata recompensa pentru eforturile depuse, orice manager trebuie sa ii stimuleze intr-un fel sau altul angajatii astfel incat sa poata chiar sa isi depaseasca obiectivele.

Fie ca este vorba de bani, de atentii, vacante de merit sau chiar posibilitatea de a lucra de acasa din cand in cand, orice forma de apreciere este binevenita.

Da-ti seama care sunt aspectele interesante pentru ei

Trebuie sa existe o parte din sarcinile zilnice pe care angajatul lenes in general sa le faca din placere.

Analizeaza activitatile angajatului si da-ti seama care sunt interesele sale, daca prefera sa munceasca in echipa, sau daca da un randament bun atunci cand este implicat in strategii si ofera-i libertatea sa se puna in valoare.

Acorda-i mai multe responsabilitati

Sunt mari sanse ca angajatul delasator sa fie pur si simplu plictisit de activitatile zilnice si putina activitate in plus i-ar fi chiar benefica, sustin specialistii.

Analizeaza cu atentie sectorul in care talentele angajatului pot fi cel mai puternic valorificate si incadreaza-l acolo.

O zi aglomerata de munca nu rezolva nimic, atunci cand trebuie sa cooperezi cu un angajat lipsit de motivatie.

Studiaza interaga companie

Problema pe care tocmai ai observat-o s-ar putea manifesta in mult mai multe cazuri decat crezi tu.

Un sondaj ar putea fi extrem de util, spun specialistii.

In cadrul acestuia angajatii vor raspunde anonim despre lucrurile care nu functioneaza in compania ta, fie ca este vorba de orele de munca, interactiunea angajatilor sau atmosfera de la birou, in general.

Apeleaza la mai multe sesiuni de training

Ajutandu-i pe angajatii tai sa isi dezvolte noi abilitati le vei demonstra ca esti principalul sustinator al succesului lor.

Chiar si cateva cursuri de reimprospatare a cunostintelor necesare in actualul job i-ar putea determina pe cei mai delasatori sa se concentreze asupra sarcinilor zilnice.

Asigura oportunitati de avansare

Gandul ca este prins in capcana unui job fara sanse de evolutie este cel mai inspaimantator pentru un angajat.

Simpla idee ca exista sansa unei avansari poate constitui un adevarat factor de motivare pentru angajati.

O alta varianta ar fi aduaugarea periodica de noi responsabilitati pentru a alimenta senzatia de evolutie, spun specialistii.

O schimbare de decor, utila

Rutina profesionala poate aduce plictiseala in viata oricarui angajat si il determina sa piarda din vedere perspectiva de ansamblu a companiei.

Ia in considerare un program prin rotatie, cel putin pentru o perioada, astfel incat angajatii sa observe care este modul in care fiecare angajat contribuie la obiectivele companiei.

Ia mereu in considerare factorii care nu au nicio legatura jobul

Chiar daca iti vine greu sa crezi, angajatii tai au o viata chiar si in afara biroului.

Un divort, o ruda bolnava sau orice alta problema ar putea sa afecteze entuziasmul si energia angajatilor tai.

In aceasta situatie, o perioada de timp liber ar fi perfecta pentru a pune in ordine lucrurile acasa si apoi situatia va reveni la normal si in companie.

#angajati, # lenesi, # motivare, # companie, # manager , #Stiri Locuri de munca