Cum pastrezi cei mai importanti oameni in compania ta

Joi, 05 August 2010, ora 14:51
2252 citiri
Cum pastrezi cei mai importanti oameni in compania ta

Criza prelungita de pe piata muncii, concretizata printr-o perioada de reduceri ale investitiilor in capitalul uman si plasarea responsabilitatilor in sarcina angajatilor celor mai buni, a generat o atmosfera de nesiguranta si teama pentru viitorul profesional. 

Acum, mai mult ca oricand, conteaza capacitatea unei companii de a atrage, a dezvolta a retine si a implica angajatii cu potential, potrivit publicatiei Forbes.

Angajatii si managerii aflati in reteaua oamenilor valorosi nu se privesc pe ei insisi ca pe un lant de oameni controlati de conducerea companiei.

Ei aduc propria lor perspectiva, dorintele si experientele lor in procesul realizarii fiecarui proiect.

Trebuie sa intelegi si sa apreciezi munca lor, daca vrei sa ai loialitatea oamenilor-cheie din compania ta si peste cativa ani.

In conditiile in care esti oricand in pericol sa pierzi oamenii tai valorosi, chiar daca majoritatea sustin ca nu ar parasi compania, trebuie sa iei atitudine si sa faci tot posibilul pentru pastrarea lor.

Identifica persoanele cu cel mai mare potential

Incearca sa-ti dai seama ce inseamna pentru ei si pentru companie sa fie nominalizati drept angajati de top.

Gaseste un mod eficient de a le transmite acest mesaj.

Transparenta si formalitatea acestei identificari va avea un efect pozitiv asupra modului in care angajatii se vor privi pe ei insisi si cum vor privi compania.

Studiile arata ca organizatiile care identifica in mod formal angajatii-cheie au cele mai putine sanse de a pierde oamenii de valoare, potrivit publicatiei Forbes.

Foloseste o abordare personalizata

O greseala des intalnita este aplicarea aceluiasi tip de comportament pentru toti angajatii considerati valorosi.

Cunoasterea aspectelor importante in activitatea zilnica a angajatilor tai este foarte importanta, de asemenea.

Majoritatea cantaresc in mod constant argumentele pro si cele contra experientei in cadrul companiei tale.

Pe de o parte ei apreciaza o responsabilitate mai mare, sarcini cu vizibilitate crescuta in fata conducerii sau un salariu bun pentru o perioada de criza.

Pe de alta parte, angajatii ar putea sa se simta subapreciati, epuziati de orele de munca peste program si dezechilibrul generat de acest aspect in viata de familie.

Nu astepta pana la interviurile de exit ca sa afli ce nu este in regula cu angajatii tai ci apeleaza la discutii periodice cu fiecare in parte.

Reciprocitatea, cea mai buna strategie

O relatie de reciprocitate inseamna ca angajatii cei mai valorosi primesc acea investitie in dezvoltarea profesionala pe care o doresc de la organizatie, iar compania are parte de un grup de lideri implicati, loiali si care odera operformantafoarte buna prin rezultate de top.

Aceasta este ocazia oricarei organizatii de a gasi a dezvolta si a pastra talentele de care au nevoie pentru a face fata provocarilor din prezent si viitor.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#angajati, # valoare, # top, # rezultate, # management , #Stiri Locuri de munca