Majoritatea angajatilor intalnesc la jobul lor replici din partea sefilor, colegilor sau clientilor in urma carora se simt ofensati.
Alegerea celei mai bune modalitati de a ne exprima convingerile reprezinta cheia catre solutionarea corecta a acestor mici conflicte ce pot aparea oricand, sustin specialistii citati de revista Forbes.
Incearca sa iti dai seama de ce te-ai simtit ofensat de remarca
In acest moment trebuie sa iti dai seama daca afirmatia reflecta un comportament discriminant sau daca a fost o reactie de moment fara judecata profunda inainte.
Gandeste-te ce doresti sa obtii daca vorbesti despre incident
Trebuie sa te intrebi inainte de orice reactie daca ai suficiente argumente pentru a schimba atitudinea celuilalt.
Cauta cel mai bun mod de a-ti atinge obiectivul
Incearca sa-ti dai seama care este problema principala, gandeste totul cu atentie si deschide discutia atunci cand stii clar ce trebuie spus.
Exprima-ti curiozitatea
Uneori, o intrebare este cea mai buna replica la o remarca ofensatoare.
Poti cere politicos o explicatie, motivand cererea printr-o posibila neintelegere creata.
Gaseste sustinere
Daca afirmatiile jignitoare sunt facute in mod repetat de catre colegul sau seful tau, poti cere sustinerea celorlalti colegi in tot ce intentionezi sa faci.
Aduna dovezi clare
Daca te simti jignit de o reclamatie care nu are baza, aduna dovezi pentru a-ti sustine punctul de vedere.