Conflictele de la locul de munca inseamna pierdere de timp si energie si pot conduce la scaderea productivitatii. Este responsabiltiatea managerului sa rezolve cu tact astfel de situatii, des intalnite atat in companiile mici cat si in corporatiile mari.
Conflictul apare in fiecare birou, cu o intensitate mai mica sau mai mare, in functie de angajati.
Ignorarea conflictului nu inseamna anularea acestuia si nerezolvarea tensiunilor poate deveni problematica.
Simplul fapt ca doua persoane nu pot fi de acord nu inseamna ca tensiunea este neaparat negativa, ci poate fi vorba doar de o diferenta de opinii.
Iata cateva etape pe care trebuie sa le parcurgi pentru a rezolva orice conflict aparut la locul de munca.
Abordeaza problema in mod direct
Cand izbucneste un conflict, trebuie se discuti problema cu toate partile implicate, astfel vei accentua in fata angajatilor nevoia de comunicare in astfel de situatii.
In acest context, poti explica faptul ca emotiile negative se pot transforma in emotii pozitive si chiar productive, daca sunt controlate corect.
Asculta varianta fiecarei parti
Acorda atentie fiecarei parti pentru a intelege toate punctele de vedere in ceea ce priveste motivul tensiunilor.
Asigura-te ca pe langa aspectele emotionale, abordezi intamplari concrete care ar fi putut genera situatia conflictuala.
Organizeaza o intalnire intre partile implicate
O intalnire fata in fata le va permite celor aflati in conflict sa isi prezinte perspectiva asupra celor intamplate.
Deseori, aceasta intalnire dezvaluie aspecte despre care cealalta parte nu este constienta.
Gaseste un teren comun
Un element cu care ambele parti sa fie de acord este esential in solutionarea conflictelor, intrucat poate constitui baza de la care poti construi o conexiune intre parti.
Incurajeaza compromisul
Pentru a fi capabili sa duceti la capat munca in echipa, trebuie sa convingi fiecare parte sa renunte la o parte din ambitii.
Acest pas dureaza putin mai mult pentru ca persoanele implicate au deja o idee fixa asupra modalitatii in care ar trebui sa se rezolve conflictul.
Indeparteaza orice sentiment negativ
Orice sentiment negativ aparut in timpul conflictului trebuie indepartat.
In caz contrar aceste ganduri vor iesi la iveala cu urmatoarea ocazie si vor genera alte conflicte.