Tot mai multe companii apeleaza la Internet pentru a gasi posibili angajati. Nu mai este vorba doar despre simplele anunturi de locuri de munca -
unii au trecut deja la interviuri pe Internet, o metoda mai ieftina si
mai eficienta de a trece in vedere 3-4 candidati decat clasicele
interviuri fata in fata, noteaza Forbes.
Lucrurile se desfasoara astfel: in general, o a treia parte, cum ar fi
HireVue, o companie de inregistrari video, trimite candidatului un
webcam (un dispozitiv video pentru inregistrari), impreuna cu
instructiuni detaliate cu privire la modul de folosire si un numar de
telefon de apelat in caz de probleme tehnice.
Candidatul se conecteaza apoi la Internet si primeste pe ecranul calculatorului intrebarile pentru interviu. Are la dispozitie 30 de secunde pentru a citi intrebarea si cam trei minute pentru a raspunde.
Odata inceput interviul , nu mai e cale de intoarcere, pentru ca
intrebarile - cam sapte la numar - vin una dupa alta, la intervale fixe.
La final, inregistrarea este trimisa companiei care angajeaza.
Pentru angajator , este o metoda foarte buna de a cunoaste candidatii si
de a selecta "finalistii". Pentru candidati insa, este o alta poveste.
Cei emotivi au totusi posibilitatea sa faca un test inainte. Insa nici
nu se pune problema sa raspunzi la interviul prin webcam imbracat in
hainele de casa sau sorbind dintr-un pahar cu bere, intr-o incapere
tapetata cu icoane sau postere cu trupe rock.
In orice caz, candidatii trebuie sa se imbrace profesional, sa stie tot ce este de stiut despre vitorul angajator si in general sa se comporte ca si cum ar fi un interviu "real".
Sunt folositoare povestirile despre intamplari reale si relevante
pentru intrebarea primita, pentru ca interviul, fiind inregistrat,
poate parea putin prea rigid.
"Fii ca si un politician, e bine sa ai trei povesti de succes in minte. Arunca-le in discutie cand se iveste ocazia chiar daca nu raspunzi 100% la intrebare", explica Cynthia Shapiro, consultant.