Cum sa-ti "spionezi" concurentii legal

Vineri, 28 Mai 2010, ora 17:00
1846 citiri
Cum sa-ti "spionezi" concurentii legal

Cand competitia pe nisa pe care te-ai pozitionat este stransa, ai nevoie de cat mai multe informatii despre activitatea concurentilor tai, pentru a sti cum sa te diferentiezi. Desi investigatia necesita o investitie de timp considerabila, aceasta se va dovedi rentabila, pe termen lung. 

Iata cateva metode de a urmari ce fac concurentii, fara a incalca legile si fara a investi multi bani.

Targuri si expozitii

Targurile nu sunt doar o ocazie pentru a-ti arata produsele, ci si o oportunitate de a vedea cum se prezinta concurenta.

Fii atent la listele de preturi, cataloage sau oricare alt material de marketing.

Din aceste materiale poti invata multe despre strategia competitorilor.

Nu te sfii sa stai de vorba cu un reprezentant al concurentei, deoarece ar putea sa iti spuna informatii valoroase.

Curiozitatea, utila in obtinerea informatiei

Multi manageri de magazine tin sedintele in magazinul propriu-zis, in primele minute din ziua de lucru.

Daca treci "din intamplare" pe acolo, ai sanse sa afli informatii valoroase.

Daca esti distribuitor, poti afla care dintre concurenti a intarziat livrarile si a provocat nemultumirea managerului magazinului.

Parerea clientilor

Clientii rivalilor tai sunt o sursa perfecta de informare.

Afla fiecare detaliu, de la motivul pentru care utilizeaza produsul sau serviciul companiei concurente, pana la aspectele care provoaca nemultumiri.

Telefoanele insistente aduc informatii pretioase

Angajatii serviciului de relatii cu clientii sunt utili din doua motive: vorbesc mult si cunosc multe detalii.

Specialistii citati de Forbes sustin ca trebuie abordati cel putin 10 astfel de persoane, care raspund la telefon din cadrul companiei rivale.

Sarcina trebuie impartita intre diferiti oameni din compania ta, astfel incat niciunul sa nu fie nevoit sa minta in legatura cu identitatea sa.

Intrebarile trebuie sa vizeze produsele cele mai cunoscute si produsele de care nu sunt satisfacuti clientii.

Urmareste anunturile de angajare

Poti afla daca rivalul tau pregateste un produs sau serviciu important, judecand dupa activitatile sale de recrutare.

Monitorizeaza anunturile de oferte de job de pe site-ul companiei si de pe alte site-uri mari de recrutare. 

#concurenti, #informatii, #investigatie , #Stiri Locuri de munca