Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum se vede interviul de recrutare, din scaunul de angajator

Cum se vede interviul de recrutare, din scaunul de angajator

In functie de specificul companiei, etapa in care aceasta se afla, dar si de intervievator, aspectele relevante intr-un interviu de angajare difera de la caz la caz. Madalina Uceanu, Director General Career Advisor si profesor in cadrul programului MBA Romano-Canadian a oferit pentru Bloombiz cateva indicii generale privind cele mai importante arii in interviul pentru job, din perspectiva recrutorilor. 

Realizarile relevante

Discutia privind realizarile profesionale ale candidatului poate spune foarte multe despre nivelul de autoevaluare, disponibilitate de lucru in echipa si valorile individuale ale acestuia, de aceea pentru recrutori acest moment este unul de o foarte mare importanta in cadrul interviului de angajare.


Mai mult decat atat, un interviu de angajare ar trebui sa acopere istoria profesionala a candidatului, inclusiv motivele si contextele in care a decis sa paraseasca un angajator si criteriile pe care le-a luat in calcul pentru a-si alege urmatorul angajator, este de parere Madalina Uceanu. 


Motivarea profesionala


Orice angajator isi doreste ca viitorul angajat sa fie un om cu adevarat motivat pentru jobul lui, de aceea el vrea sa afle nu numai ce il califica pe candidat pentru pozitie, ci si ce il face sa isi doareasca jobul in cauza.


Directorul General Career Advisor a formulat si cateva intrebari care acopera de obicei aceasta tema:


Ce te stimuleaza cel mai mult intr-un job?


In ce context profesional ai fost motivat sa dai ce ai mai bun sau sa depui cel mai mare grad de efort?


Ce te determina sa faci o schimbare profesionala?


Cum este acest job diferit de celelalte pentru care ai aplicat?


Cum se potriveste pozitia aceasta cu ceea ce te motiveaza pe tine pe plan professional?


Care sunt temerile pe care le ai cu privire la rolul tau in organizatia noastra?


Ce informatii despre organizatie crezi ca ti-ar fi utile si poate nu au fost acoperite deja in discutie?


Compatibilitatea cu organizatia


Aceasta arie depinde in mare parte de perceptia pe care angajatorul o are si daca exista diferente intre aceasta si realitatea de pe piata muncii.


Pentru a stabili nivelul de compatibilitate cu organizatia, intervievatorul va incerca sa isi dea seama daca respectivul candidat a fost obisnuit intr-un sistem similar, daca i-a placut sau s-a adaptat cu greu acestuia.


Cred ca cel mai important pas este sa avem convingerea ca ceea ce urmarim in interviu, atat din punct de vedere al experientei cat si al stilului personal, corespunde cu ceea ce avem cu adevarat nevoie in cadrul organizatiei in momentul recrutarii”, a declarat Madalina Uceanu  pentru Bloombiz.ro.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5370 ori