De ce sa angajezi oameni mai buni decat tine

Marti, 08 Martie 2011, ora 14:57
2555 citiri
De ce sa angajezi oameni mai buni decat tine

Una dintre cele mai importante si dificile sarcini pe care un antreprenor le are este sa gaseasca si sa dezvolte oameni mai inteligenti decat el pentru echipa sa de business. CV-urile nu iti ofera o perspectiva prea clara din acest punct de vedere, de aceea specialistii in HR citati de Business Insider te sfatuiesc sa "condimentezi" cautarile cu activitatea de networking, cu referinte si interactiuni personale cu oamenii care vor sa faca parte din echipa ta.

Daca te afli in cautarea unui partener de afaceri, expertii te sfatuiesc sa acorzi cateva luni pentru a construi o relatie profesionala cu persoana respectiva, inainte sa spui ca o cunosti cu adevarat.

Una dintre cele mai importante caracteristici ale unui manager de succes este capacitatea de a se lasa inconjurat de oameni mult mai buni pe domeniul lor de specializare.

"In momentul actual, seful nu mai poate sa aiba competente care sa acopere competentele oamenilor pe care ii conduce. Cu alte cuvinte, trebuie sa accepti ca rolul tehnic al managerului este diminuat si in scadere. El este un catalizator si trebuie sa actioneze mai mult pe partea umana, pe partea personala cu fiecare dintre oamenii din echipa lui. De fapt, este vorba de a fi inconjurat de oameni care sunt specialisti pe domeniul lor fara ca tu sa fi la nivelul lor de speializare" a declarat Stelian Panescu, Director General Smart Sigma pentru Bloombiz.ro .

Pentru a-ti dezvolta o afacere de succes trebuie sa inveti sa iti lasi ego-ul deoparte, spun specialistii.

Oamenii care iti pot fi cel mai mult de ajutor din punct de vedere profesional sunt cei mult mai destepti decat tine, mai ales in domeniul lor de expertiza, spun specialistii Business Insider.

Antreprenorii de top acorda mult mai mult timp alcatuirii unei echipe care sa atinga obiectivele, decat altor sarcini profesionale, in aceasta etapa.

Unii antreprenori sunt atat de concentrati asupra propriei persoane incat insista sa raspunda la orice intrebare care apare si sa ia toate deciziile.

Aceasta tehnica insa, nu numai ca este imposibil de realizat, dar are si un efect negativ considerabil asupra productivitatii companiei, potrivit expertilor.

Un antreprenor eficient isi alcatuieste echipa din oameni care ofera raspunsurile pertinente pe aria lor de expertiza, cat mai direct.

Liderii adevarati stiu, de asemenea, cum sa faca loc celorlalti sa indeplineasca sarcinile la care se pricep cel mai bine.

Daca muncesti prea multe ore si esti atent la fiecare detaliu, ti-ar prinde bine sa te asiguri ca ai in jurul tau oamenii potriviti care sa iti sustina efortul, spun specialistii.

Putini oameni de afaceri merg pe acest principiu

In ceea ce priveste oamenii de afaceri din ziua de astazi, Stelian Panescu sustine ca "cei care sunt de succes acum, sunt prea putin modesti ca sa accepte ca ar fi unii mai destepti decat ei. Cred ca exista, sunt cazuri pe care unii le considera patologice, altii le considera exemple. (...)"

Potrivit expertului, astazi lumea cauta marketing, cauta figuri emblematice, cauta branduri, iar brandurile personale au in general foarte putin de a face cu performanta individului.

"De cele mai multe ori se aplica aceeasi veche meteahna a liderului, si anume ca liderul isi aroga meritele echipei sau organizatiei pe care o conduce. Din pacate si piata si ceilalti vad lucrurile tot asa, deci aici suntem in momentul de fata", a adaugat Panescu pentru Bloombiz.ro.

Daca poti gasi oameni mai pasionati decat tine de un anumit lucru, cu mai multe cunostinte intr-un anumit domeniu si cu o dorinta mai puternica de a atinge succesul, acestia sunt cei care vor impinge compania catre niveluri superioare.

Iata o lista de caracteristici pe care ar trebui sa le cauti pentru a-ti forma echipa potrivita pentru organizatia ta aflata la inceput de drum.

Oamenii care rezolva lucrurile

Cei inteligenti stiu care sunt lucrurile care se cer si sunt suficient de increzatori incat sa ia decizii fara sa fii tu acolo.

Rezolvarea rapida a problemelor este esentiala, atunci cand te afli la conducerea unui business, spun specialistii.

Oamenii care isi prezinta propriile idei

Nu se intampla foarte des sa te intalnesti cu oameni care iti recomanda idei la care nu te-ai fi gandit niciodata.

Daca ai in echipa ta oameni mai destepti decat tine, ar trebui sa fii in mod frecvent surprins de noile lor idei si solutii, astfel vei avea mereu ceva de invatat de la ei.

Oameni pasionati si cu o atitudine pozitiva

Oamenii destepti pe care ii cauti au o perspectiva tot atat de pozitiva ca si a ta asupra afacerii tale si sunt pasionati in aceeasi masura ca si tine de domeniu.

Ei isi asuma responsabilitatea pentru actiunile lor si te pot convinge ca inteleg imaginea de ansamblu a afacerii prin faptele concrete si intrebarile pe care le adreseaza, vorbind liber, cu incredere si fara a fi defensivi.

Oamenii care asculta mai mult decat vorbesc

Cauta membrii ai echipei care sa fie ascultatori activi, de la care stii ca poti sa gasesti oricand raspunsuri.

E un sentiment extraordinar sa ai in echipa oameni cu putina experienta, dar care evolueaza repede, astfel incat te-ai vedea lucrand pentru ei cat de curand sau, pur si simplu, sa ai incredere ca ar putea sa iti preia oricand afacerea cu succes.

Evita oamenii cu prea multa incredere in propria persoana


Energia lor, increderea in proprile puteri si sarmul pe care il au ar putea sa ii faca sa para inteligenti, insa acestia nu accepta sugestii, iar asta poate fi fatal pentru un start-up.

Orice idee inovativa ii face pe acestia sa se simta slabi si, mai mult decat atat, nici nu accepta ideea ca cei din jur pot sa ii ajute vreodata cu ceva.

Egocentristii isi vor asuma meritele pentru toate succesele si intotdeauna gasesc pe cineva pe care sa arunce vina pentru orice esec.

#afacere, #antreprenor, #business, #echipa de business, #manager, #oameni inteligenti, #partener de afaceri, #sef , #Stiri Locuri de munca