Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

De ce te vor angajatorii I

De ce te vor angajatorii I

Atunci cand aplici pentru un job, stii exact ceea ce cauti. Vrei o companie pe care sa o indragesti, colegi grozavi, un salariu decent, un mediu in care te poti integra usor si, cel mai important, vrei sa-ti placa ceea ce faci.

Insa te-ai gandit vreodata ce cauta cauta angajatorul la angajatii sai? In zilele noastre, competitia este dura in randul celor care isi cauta de lucru; este important sa stii ce anume vor angajatorii de la un candidat inainte de a ajunge la interviu, astfel incat sa stii cum sa te vinzi in fata companiei.

“Daca aplicantul nu stie ce anume vrea angajatorul, acesta nu poate explica de ce este cel mai bun candidat pentru pozitia respectiva,” spune Steven Rothberg, fondator al CollegeRecruiter.com.


“Sa intelegi ce cauta angajatorul inseamna sa fii sigur ca vei comunica toate informatiile relevante pentru acesta.”


Intr-un studiu realizat in 2009 de CareerBuilder si Rober Half International, angajatorii au afirmat ca, in afara de calificarile de baza, cele mai importante caracteristici ale unui candidat sunt multitasking-ul (36%), initiativa (31%) si creativitatea (21%).


CareerBuilder a intrebat 6 experti in domeniu care sunt cele mai importante motive pentru care managerii angajeaza un candidat, fara o ordine prestabilita. Cu putin noroc, acestea te pot ajuta sa te pregatesti pentru urmatorul tau job.


1.    Potential pe termen lung


De ce e important: Angajatii vor sa isi vada viitorul in cadrul companiei, astfel incat sa fie motivati si entuziasmati de calea aleasa, sa stie care este viitorul companiei si rolul lor in aceasta, spune Celia santana, presedinte Personal Risk Management Solutions.


Din punctul de vedere al angajatorului, vrei ca oamenii din compania ta sa lucreze pentru a ajunge cat mai sus. Cel mai bine este sa ai un angajat care poate creste in companie.

Pont: “Ofera un exemplu din viata reala sau pune intrebari care sa demonstreze ca te-ai gandit la asta,” spune Santana. “De exemplu, poti pune o intrebare de genul ‘Ce tip de promovare profesionala va imaginati pentru cel mai performant candidat cu acest post? Aveti exemple?’”

2.    Capacitatea de a lucra bine cu ceilalti


De ce este important: “Ne petrecem mult timp muncind; nu e nimic mai rau decat sa nu te poti intelege cu cei cu care lucrezi,” spune Santana. “Este atat de important si implica oferirea ajutorului, intelegerea regulilor nescrise, respectul, competenta si capacitatea de a fi un om de baza.”

Pont: “Spune o poveste,” sugereaza Santana. De exemplu, intervievam pe cineva pentru un job si l-am rugat sa-mi spuna o situatie care a fost o provocare pentru el la locul de munca. Acesta mi-a povestit despre vremea in care compania trebuia sa respecte un termen-limita major si avea nevoie de toate mainile disponibile. A putut sa lase putin deoparte sarcinile pe care le avea de facut si sa ajute, lucrand pana la ore tarzii, pentru ca firma sa isi respecte angajamentul.”


3.    Capacitatea de a face bani

De ce e important: Managerii angajatori vor oameni care sa demonstreze ca vor creste venitul organizatiei sau ca vor scadea costurile, spune Rothberg. “In timp de recesiune, venitul este greu de obtinut si angajatorii au taiat deja la maximum cheltuielile. Accentul lor este pe cresterea venitului.”

Pont: “Angajatorii adora masuratorile. Cu cat iti poti cuantifica munca mai mult, cu atat mai bine,” spune Rothberg. Unele pozitii sunt mai usor de cuantificat decat altele, dar este posibil. Estimeaza timpul economisit, banii, forta de munca etc.

4.    Un CV impresionant


De ce e important: “CV-ul este eticheta oricarui profesionist; reflecta imaginea candidatului in ochii celui care citeste,” spune Jay Meschke, presedinte al EFL Associates. “Primele impresii sunt de durata, iar CV-ul este deseori modalitatea de a face o impresie buna sau una proasta.”

Pont: “Asigura-te ca exista cativa oameni care sa-ti revizuiasca CV-ul din punct de vedere al continutului, al stilului si al exactitatii. Apeleaza la un coleg care are o doza de scepticism innascut, pentru a primi o critica constructiva. Daca un om nu are niciun fel de comentariu, incearca o alta persoana, pentru a avea parte de intelepciunea colectiva a colegilor,” spune Meschke.


5.    Experienta profesionala relevanta

De ce e important: “Nivelul de experienta este foarte important. Manageri nu au, in general, timp sa instruiasca pe nimeni si sa explice toti pasii, asa cum aveau in trecut,” spune Meschke.

Pont: “Fii pregatit sa oferi recomandari de calitate, pentru a sprijini experienta profesionala si afirmatiile cu privire la trecutul tau profesional. De multe ori, recomandarile sunt esentiale pentru a obtine un job, mai ales atunci cand decizia de angajare este dificil de luat,” spune acesta.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1873 ori