Glumele, la birou: cand depasesti masura?

Vineri, 11 Februarie 2011, ora 13:03
6029 citiri
Glumele, la birou: cand depasesti masura?

Umorul poate fi un instrument eficient pentru mediul de lucru pentru ca sporeste productivitatea si creativitatea , poate reduce nivelul de stres si constituie un factor important pentru imbunatatirea relatiilor de munca. Cu toate acestea, nu toata lumea gusta acelasi tip de glume si chiar momentul in care sunt spuse pot distruge din farmecul lor, potrivit HRMToday.com.

Pentru a profita de momentele amuzante, fara sa ii superi pe cei din jur sau pentru a reactiona corect cand cineva face o gluma proasta trebuie sa cunosti care sunt tipologiile de umor nepotrivit, mai ales in mediul office.

Tipologii de umor nepotrivit, la birou

Majoritatea glumelor proaste, considerate nepotrivite pentru relatiile profesionale se incadreaza in trei categorii importante:

Glume pe teme nepotrivite

Alegerea unui subiect delicat este ofensatoare pentru multi oameni, fie ca e vorba de zona din care provine un om fie ca e vorba de un eveniment solemn, sau alte astfel de subiecte.

Glume cu destinatie nepotrivita

Umorul care tinteste catre un destinatar care nu gusta orice gluma este un exemplu de situatie des intalnita prin care umorul la birou intrece usor limitele acceptate.

Daca cineva face glume pe seama altcuiva, atmosfera din birou se poate schimba in cateva secunde dintr-una amuzanta si deschisa intr-o atmosfera incordata.

Aceasta situatie este neplacuta in orice mediu, insa numarul mare de ore petrecute la birou accentueaza aceasta stare si poate avea consecinte mult mai grave.

Glume la momentul nepotrivit

Umorul folosit intr-un moment nepotrivit este tot atat de suparator ca si celelalte doua categorii.

Unele momente sunt, prin natura lor, serioase iar daca incerci sa le condimentezi cu cate o gluma, risti sa jignesti sau pur si simplu sa strici atmosfera.

Pentru a preveni situatiile in care umorul este folosit nepotrivit, trebuie sa intelegi care sunt motivatiile din spatele acestor "incidente".

In mod normal, o persoana care face astfel de glume are intentii bune, insa nu isi da seama ca momentul, persoana sau natura subiectului pe care il trateaza cu umor.

Cum reactionezi in fata umorului "nesarat"

Faptul ca fiecare individ are un simt aparte al umorului este bine cunoscut, dupa aceeasi logica a sintagmei "gusturile nu se discuta".

Ceea ce o persoana considera a fi lipsit de haz, o alta persoana poate considera ca este o "gluma piperata", iar ce unii considera a fi inofensiv, altii considera a fi de-a dreptul jignitor.

Solutia pentru a face fata glumelor proaste ar putea fi sa incerci sa il "educi" pe cel glumeste despre ce inseamna umorul si care este scopul lui la birou.

Cu toate acestea, fiecare situatie cere o reactie specifica, adaptata cauzelor si efectelor.

Cum abordezi gluma pe o tema nepotrivita

Daca cineva incepe sa vorbeasca despre un subiect sensibil, ai putea sa ii explici politicos ca glumele pe aceasta tema nu sunt tocmai potrivite.

Deseori functioneaza o atitudine putin mai dura cu tenta educativa, in care ii spui persoanei in cauza ca nu intelegi gluma sa si o rogi sa o explice detaliat.

Simplul fapt ca sunt nevoiti sa analizeze intelesul lucrurilor spuse chiar de el este de cele mai multe ori suficient pentru face evidenta nemultumirea ta.

In cazul in care glumetul nu reuseeste sa inteleaga, tot ce iti ramane de facut este sa ii spui ca tu esti de parere ca gluma a fost nepotrivita, dupa ce si-a prezentat explicatia.

Cum reactionezi cand gluma este facuta pe seama cuiva

Daca un coleg il ironizeaza pe un altul, un inhibator eficient poate fi reactia ta in care ii explici clar ce tip de umor te-ar deranja pe tine personal.

Daca razi la glumele facute pe seama cuiva inseana ca raspunzi la cererea subtila a "glumetului" de a rade si tu pe seama colegului.

Abtine-te sa razi ca sa ii dai de inteles ca nu esti de acord cu ceea ce spune si vei transmite un mesaj clar ca umorul la birou ar trebui sa fie de natura pozitiva.

Cum reactionezi in fata glumelor in momente nepotrivite

Daca un coleg are obiceiul de a face glume in momentele cele mai proaste, ajuta-l sa inteleaga care sunt momentele in care nu ar trebui sa foloseasca umorul, la birou.

Nu toate situatiile pot fi salvate printr-o gluma si asta nu este tocmai un lucru rau, spun specialistii citati de HRMToday.com.

Fiecare situatie care apare intr-un mediu office are dinamica proprie, iar datoria oricarui manager este sa ii faca pe subordonati sa inteleaga ce inseamna umorul in aceste situatii, dar si cum sa il foloseasca in avantajul lor.

Cum folosesti umorul intr-un mod potrivit


Glumele potrivite pentru birou sunt cele menite sa ii faca pe oameni sa rada, sa destinda atmosfera, nu doar comedie cu orice pret.

Asta este un lucru bun, pentru ca inseamna ca nu trebuie sa iti tii sedintele cu perfectiunea unui actor de "stand-up" si nici nu le dai ocazia colegilor sa te bombardeze cu intrebari.

Nu trebuie sa fii amuzant mereu, incearca doar sa te simti bine.

Nu trebuie sa fii sursa de umor, ca acesta sa fie de calitate, este suficient sa contribui la desfasurarea lui.

Glumele din pauza unei sedinte te pot ajuta sa treci mult mai usor peste cateva ore uneori stresante, iar umorul, in general iti face o zi de munca sa para mai putin lunga sau obositoare.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#glume, #glume la birou, #glume proaste, #relatii de munca, #umor , #Stiri Locuri de munca