Greseli de evitat, pentru un leadership eficient

Marti, 12 Octombrie 2010, ora 18:02
2920 citiri
Greseli de evitat, pentru un leadership eficient

Nu doar angajatii, ci si managerii fac greseli, indiferent de dimensiunea organizatiei pe care o conduc. Tendinta de a atrage toata responsabilitatea asupra sa si teama de a delega activitati subordonatilor sunt principalele greseli pe care un manager le face, potrivit studiilor realizate de experti in HR citati de Entrepreneur.com. 

“Eu sunt cel mai important”

In foarte multe cazuri, antreprenorii sunt atat de cuprinsi de activitatea lor in companie incat isi pierd perspectivele si incep sa confunde ceea ce sunt ca oameni cu afacerea lor, sunt de parere specialistii.

Provocarea de a face tot ce ii sta in putinta pentru companie porneste de la ego-ul puternic caracteristic oricarui antreprenor.

Din cand in cand, managerul ar trebui sa faca o evaluare intre ceea ce functioneaza  si ce nu, folosindu-se de feedback-ul informal oferit de alti manageri sau chiar de proprii angajati.

O alta sugestie din partea expertilor in HR este angajarea pe termen scurt a unui coach care sa ajute la concretizarea punctelor forte si celor slabe pentru orice lider, daca bugetul o permite.

“Nimeni nu face lucrurile mai bine decat mine”

Aceasta replica se datoreaza incapacitatii de a delega sarcini, sustin expertii.

Desi este explicabila atitudinea, avand in vedere faptul ca ca majoritatea managerilor pornesc de la zero si controleaza intreg procesul decizional, este esential ca un lider sa devina o persoana de influenta, nu una care controleaza.

In acest sens, managerii ar trebui sa petreaca mai mult timp pentru dezvoltarea oamenilor din jurul lor si sa le acorde incredere pentru a-i ajuta sa ajunga in pozitiile potrivite aptitudinilor lor.

“Trebuie sa ma implic activ”

De foarte multe ori se intampla ca liderii sa fie atat de implicati in sarcinile zilnice incat sa nu mai gaseasca timp pentru crearea unei viziuni strategice in ceea ce priveste obiectivele companiei, potrivit expertilor.

Delegarea de sarcini poate avea ca efect dezvoltarea de noi talente si eliberarea responsabilitatilor aditionale ale managerului, care se poate concentra in acest mod asupra tipului sau de leadership.

“Ideea mea este cea mai buna”

Companiile mici se dezvolta in general in jurul personalitatii antreprenorului, determinand crearea unui mediu de lucru ierarhic care ii invata pe angajati sa actioneze conform indicatiilor.

In acest mod managerul are acceptul intelectual al angajatilor, dar nu si pe cel emotional, atat de important pentru productivitatea companiei.

Pentru a evita dezvoltarea acestui tip de cultura, liderii afacerilor mici trebuie sa stabileasca un nivel inalt de incredere, o comunicare bidirectionala si o imagine foarte clara asupra rolurilor si responsabilitatilor fiecarui membru.

Angajatii simt nevoia certitudinii ca pot exprima sugestii, ca pot lua decizii sau ca detin o parte considerabila din controlul asupra a ceea ce se intampla in jurul lor, spun expertii.

“Nu am nevoie sa fiu invatat cum sa conduc”

Una dintre cele mai dure lectii pe care un manager trebuie sa le invete despre leadershipul eficient este ca aceasta aptitudine nu este una innascuta.

Un anumit grad de reinventare este mereu necesar, deoarece domeniul in care excelezi ar putea sa fie inutil la un moment dat in cariera ta, pe masura ce compania evolueaza, potrivit expertilor.

Tocmai de aceea o parere obiectiva ii poate ajuta pe manageri sa isi dezvolte aptitudinile necesare pentru a conduce cat mai eficient.

Mentoring-ul oferit de colegi, cunostintele altor manageri sau chiar un coach sunt “instrumente” care pot ajuta orice lider sa urce inca o treapta in procesul de evolutie profesionala.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#companie, #greseli, #leadership, #manager , #Stiri Locuri de munca